Kunngjøring

Collapse
1 av 2 < >

Disse fagfolkene besvarer ikke nye spørsmål

Disse fagfolkene besvarer ikke lengre nye spørsmål i vårt forum, men her kan du lese tidligere spørsmål og svar.
2 av 2 < >

Helsesøster besvarer ikke lengre nye spørsmål

Les tidligere spørsmål og svar
See more
See less

Hvor finner jeg info?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hvor finner jeg info?

Hei Cecilie (og andre som har lyst til å svare)

Som førstegangsfødende (er i uke 15) er det utrolig mange ting jeg IKKE vet. Jeg tenker da på ting som sykemelding i svangerskapet, barselpermisjon og en masse andre ting. Jeg vet ikke om det er ting jeg må gjøre eller finne ut av selv, eller om det norske systemet faktisk fungerer så bra at jeg får all informasjon servert.

Det jeg lurer på er hvor skal jeg henvende meg (kontor eller webside) for å få vite alle mulige rare ting.

Vet du dette?

På forhånd takk for hjelpen.
    Slusken - Mamma'n til Gina 03 og Andreas 06

Du kan jo ta deg en tur på trygdekontoret, det må du vel før eller siden uansett. Ellers kan du prøve sidene til: www.trygdeetaten.no
    Klem fra lilje, mamma til Magnus og Helene

Comment

Takk, Lilje!

Tusen takk for hjelpen, Lilje. Man skulle jo tro at jeg er gammel nok til å forstå hvor det er naturlig å henvende seg først. Men siden jeg tydeligvis ikke har vett på annet er det godt jeg kan spørre dere litt mere erfarne enn meg.

Nå skal jeg ringe Trygdekontoret!

Klem fra Slusken :hopp:
      Slusken - Mamma'n til Gina 03 og Andreas 06

Comment

Vett har du helt sikkert, å ikke vere sikker er noe helt annet.
        Det er bare hyggelig å kunne hjelpe vet du.
        Klem fra lilje, mamma til Magnus og Helene

Comment

Trygdekontoret er en fin kontakt, ellers vet jo som oftest jordmor endel om det "tekniske" også. jeg husker at jeg leste endel "BAM" magasin, der sto det jo endel, synes jeg. Det får du gratis hos jordmor. Ellers blir det nok endel boklesing og internet surfing på deg tenker jeg, og da snapper man opp mye langs veien.

Lykke til.
          Hilsen helsesøster cecilie

Comment

Jeg synes bladet "Gravid" også ofte har gode tips.

Dessuten kan du stikke innom på Nybaktmamma og gå innom forumet "Rettigheter". Der er det mange kunnskapsrike damer som kan svare på spørsmål.
            Nennemor vinker 1 : , Elise f. juli -99 Eirik f. mars -02 :hopp3: og Lars f. okt. -04

Comment

Working...
            X