Kunngjøring

Collapse
1 av 2 < >

Disse fagfolkene besvarer ikke nye spørsmål

Disse fagfolkene besvarer ikke lengre nye spørsmål i vårt forum, men her kan du lese tidligere spørsmål og svar.
2 av 2 < >

Helsesøster besvarer ikke lengre nye spørsmål

Les tidligere spørsmål og svar
See more
See less

koking

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• koking

Sikkert en million som har spurt om dette før, men
    jeg hører så mye forskjellig;
    Når kan man slutte å koke vannet til morsmelkserstatning o.a.?
    Gutten min er 8 måneder og vi bor i Oslo.

Hei jeg lurer på det samme jeg også?
    Kan noen svare?
    Hilsen glimmergirl7
    Mor til Sondre
    født juni-02

Comment

Vi slutta før de var året. 9-10 mnd kanskje, men jeg vet ikke hva som er anbefalt.
      hilsen turvid

Min blogg

Comment

Ja du kan slutte nå. Anbefalinga fra helsesøster her var i hvert fall koking av vannet frem til seks måneders alder og etter det kan du bruke kranvannet. Skal du ha varmt vann må du jo selvfølgelig koke det eller i hvert fall varme det opp da.
        Nennemor vinker 1 : , Elise f. juli -99 Eirik f. mars -02 :hopp3: og Lars f. okt. -04

Comment

Anbefalinger er nok forskjellige for dette.
          Jeg ville gjort som de sier på pakken. I allefall hvis melken skal lagres i en periode ville kokt den først for da vokser ikke eventuelle bakterier opp når den blir stående. men jeg er kanskje mer opptatt av dette en andre, det er vel lite trolig at de får noen alvorlige mage infeksjoner hvis du utelater å koke vannet for melken.

Husk at det ikke anbefales å bruke varmt kranvann, pga at det har ligget i varmtvannstanken.
          Hilsen helsesøster cecilie

Comment

OK! Takk for svarene. Ble vel litt klokere nå. Har begynt å bruke kaldt vann fra springen, (lar det renne litt først) blander i pulveret og varmer det i microen. Koker litt ennå. (Ca. halvparten av dagens erstatning.)

Comment

Working...
            X