Kunngjøring

Collapse
1 av 2 < >

Disse fagfolkene besvarer ikke nye spørsmål

Disse fagfolkene besvarer ikke lengre nye spørsmål i vårt forum, men her kan du lese tidligere spørsmål og svar.
2 av 2 < >

Helsesøster besvarer ikke lengre nye spørsmål

Les tidligere spørsmål og svar
See more
See less

kjønnsvorter

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• kjønnsvorter

har fått utslett i sjeden som er kjønnsvorter, disse skal vist nok ikke være skadelig for foster!?? og er ganske vanlig for kvinner å få en gang i livet. men hva kommer de av? og hva kan jeg gjøre for at de skal gå bort? jeg smører litt canestensalve på morgen og kveld, og er ganske renslig av meg. jeg har vært plaget med sopp infeksjon etter mens, og nå når jeg er gravid har jeg også litt sopp infeksjon, og da bruker jeg ikke intimsåpe nedentil, jeg har hørt at man bare skal bruke vann da, stemmer dette?

på forhånd takk.

Marianne ( 26 uker)

MAMMA TIL CELINA SEP-03 :damnright

Beklager så sene svar!

Kjønnsvorter smitter ikke inn til barnet. Kjønnsvorter i skjeden under svangerskap kommer under grunner for fjerning av disse.

Her står det noe, se under kondylomer:
    http://www.seksuellopplysning.no/sos/index.html

Jeg vet ikke hvem som har satt diagnosen kjønnsvorter, hvor utbredt eller smertefulle de er, derfor er det best å ta kontakt med en lege ang. om det er aktuelt med fjerning.

Når det gjeleder soppinfekjson:
    Infeksjoner som er tilbakevendenede, skyldes ofte et "reservoir" av smitte rundt livmorhalsen. derfor er det nødvendig å behandle med vagitorier (tabletter som du putter i skjeden) over 6 dager i tilegg til krem. Dette får du kjøpt på apoteket uten resept.

Sopp og kjønnsvorter har ikke noe med renslighet å gjøre. Å skylle med vann når du har soppinfekjon kan være behagelig og lindre, men overdreven vasking er ikke bra. maks en gang om dagen med eller uten intimsåpe er nok.

Håper dette hjelper.
    Hvis sopp problemene fremdeles vender tilbake etter behandlingen (husk å fullføre hele kuren! og fortsett med krem et par dager til.) GÅ TIL LEGEN!
    Hilsen helsesøster cecilie

Comment

Working...
    X