Kunngjøring

Collapse
1 av 2 < >

Disse fagfolkene besvarer ikke nye spørsmål

Disse fagfolkene besvarer ikke lengre nye spørsmål i vårt forum, men her kan du lese tidligere spørsmål og svar.
2 av 2 < >

Helsesøster besvarer ikke lengre nye spørsmål

Les tidligere spørsmål og svar
See more
See less

kan barn få psoriasis?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• kan barn få psoriasis?

Jeg har selv psoriasis og det er arvelig i vår familie.
    Har oppdaget utslett hos min 5 årige datter som unektelig ligner psoriasis.
    Men jeg trodde ikke at barn fikk det så tidlig?
    Uff synes hele greia er trist og leit, for jeg VET hvor vondt og plagsomt det er
    Hilsen Titti
    Som har gullunger født 96 & 98 & 00 & 04

Det vet jeg ikke nok om. Du må nok spørre en lege. Kanskje den som du har fått hjelp hos?
    Hilsen helsesøster cecilie

Comment

Sv: kan barn få psoriasis?

Hei Titti
      Jeg er i samme situasjon som deg og har oppdaget at min 15 måneder gamle datter har utviklet tørr hud og stedvise lyse røde flekker som er litt mer tørre.
      Jeg har også hørt at småbarn ikke kan ha psoriasis men finner ingenting om dette på nettet. Det er heller ingen tvil i mitt tilfelle og med kroppen full av store, såre felter hele året smerter det meg mye å oppdage dette.

For ca. to år siden leste jeg en artikkel om forskere fra Sverige som mener de har funnet kilden til sykdommen og tror de gjennom manipulering av gener kan få stopp på dævelskapen. Dette har jeg heller ikke hørt noe mer om men klamrer meg til tanken.

Ønsker deg lykke til. Vi VET jo at det går an å leve med dette og når man setter det i perspektiv finnes det mye annet som er mye verre.

Comment

Jo, det kan de! Min datter på 2 år har fått diagnose psoriasis. Dette startet som vanlig atopisk eksem, men ble "skjellete". Be om henvisning til hudspesialist. Ofte hopper den sykdommen over et ledd og.
        Jente november- 06
        Gutt juli- 08

Comment

Legen mistenkte det hos gutten min for noen år siden, så barn kan nok få det, ja. Vi ble henvist til hudlege.
          Tap er ikke når du faller, men når du nekter å reise deg igjen.

Comment

Working...
          X