Kunngjøring

Collapse
1 av 2 < >

Disse fagfolkene besvarer ikke nye spørsmål

Disse fagfolkene besvarer ikke lengre nye spørsmål i vårt forum, men her kan du lese tidligere spørsmål og svar.
2 av 2 < >

Helsesøster besvarer ikke lengre nye spørsmål

Les tidligere spørsmål og svar
See more
See less

matproblemer

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• matproblemer

Jeg får melk i han om morningen og kvelden, ellers blir det saft å få resten av dagen for det drikker han.
    Men jeg har et annet problem.
    Nå har jeg problemer med maten.
    Han spiser ett par skjeer og så dutter han hånden min vekk.
    Det eneste han spiser er frukt og litt brødmat med syltetøy til lunsj, det er alt han vil ha.
    Han vil bare ha ett par skjeer med grøt og middag så vil han ikke ha mer.
    Det er slitsomt når han ikke vil ha mat.
    Han vil ikke spise alene heller for da går ingenting inn i munnen, da grapser han bare maten.
    Så han vill ikke lære den veien heller .

Men hva skal jeg gjøre for å få i han mat?

Men han er i topp form han er jo hyper hele dagen står opp 05.00 og er oppe til 19.00 hver dag, sover bare 2 timer til dagen.
    Han sliter meg rett og slett ut.
    Hilsen glimmergirl7
    Mor til Sondre
    født juni-02

Så lenge han er aktiv og går opp i vekt, er det bare vi foreldre som inbiller oss at barna spiser for lite. Han må få lov til å si ifra når han er mett, det er en viktig egenskap å lære seg å slutte å spise når man er mett.

Samtidig må du passe på at saften han drikker ikke tar bort appetitten for mat. Ikke la han ha saftflasken med seg rundt omkring, bare drikk med maten. Er han tørst innimellom bør du tilby vann, ikke saft. Hva med fruktjuice tynnet med litt vann istedet for saft (til måltidet)?

Han griser med maten hvis han spiser selv, det er bare naturlig. Hva med å la han gjøre det mens du putter skjeer med mat i munnen hans, da er han opptatt med noe annet...

Så ikkebekymredeg så mye for mengden mat, heller se på hva du tilbyr han. Det fins veldig mange alternativer før syltetøy og saft. Det er andre søte pålegg som er bedre som brunost og prim.

http://www.sef.no/index.db2?id=11001151
    her finner du flere svar, en seksjon bakerst snakker om "matproblemer".
    Hilsen helsesøster cecilie

Comment

Working...
    X