Kunngjøring

Collapse
1 av 2 < >

Disse fagfolkene besvarer ikke nye spørsmål

Disse fagfolkene besvarer ikke lengre nye spørsmål i vårt forum, men her kan du lese tidligere spørsmål og svar.
2 av 2 < >

Helsesøster besvarer ikke lengre nye spørsmål

Les tidligere spørsmål og svar
See more
See less

Gravid uke 21 og mye støy?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Gravid uke 21 og mye støy?

Hei!
    Min samboer og jeg har diskutert hvordan veldig støy påvirker fosteret. Vår gressklipper er gammel og bråker veldig mye. Vi bruker hørselvern når vi klipper gress. Nå på forsommeren gror gresset som aldri før og jeg liker arbeidet og har lyst til å bidra i den type hagearbeid. Min samboer er redd for at ulyden skal påvirke fosteret negativt, f.eks. skremme det ::: og gi frykt for høye lyder etter fødsel og mener at jeg bør la være.

Hva synes du, Cecilie og andre mødre?
    Slusken - Mamma'n til Gina 03 og Andreas 06

Hei slusken vinker 1 :
    Jeg tror nokk ikke at det kan skremme det og gi frykt for høye lyder etter fødselen.
    Har ikke hørt om et sånt tilfelle før ivertfall :hmm: hvor et foster har tatt skade av det.
    Jeg tror du kan klippe gresset med god samvittighet jeg :gl2:

Comment

Eller hva mener dere andre???
      :chat:

Comment

Jordmor har svart på liknende spørsmål, fosteret og hørsel.
        Ellers vet vi jo lite om hvordan fosteret mentalt utvikler seg, men at de får skrekk fornemmelser av høye lyder er vel lite trolig. Det handler vel mer om personlighet og hvor trygge de føler seg når de nå engang kommer ut.

Med gressklipperen hadde jeg vel heller tenkt mer på hvordan dytting, risting osv påvirker deg i svangerskapet, når man blir litt slarkete i leddene....
        Hilsen helsesøster cecilie

Comment

Sv: Gravid uke 21 og mye støy?

Hei. Ut i fra arbeidstilsynets nettsider, kan støy være skadelig for et foster. (Hørselen utvikles i ca uke 24) Støyoverføring til fosteret (gjennom fostervann) er svært frekvensavhengig. Vanlig høyfrekvent industristøy vil dempes ganske effektivt av fostervann, lavfrekvent støy dempes lite og kan tom. forsterkes gjennom fostervannet. Jeg vet enkelte virksomheter og bedrifter har praksis på at gravide etter uke 24-26 ikke skal jobbe i soner som krever hørselsvern. Den lille beskyttes jo ikke av morens hørselsvern.
          Lykke til!

Comment

Working...
          X