Kunngjøring

Collapse
1 av 2 < >

Disse fagfolkene besvarer ikke nye spørsmål

Disse fagfolkene besvarer ikke lengre nye spørsmål i vårt forum, men her kan du lese tidligere spørsmål og svar.
2 av 2 < >

Helsesøster besvarer ikke lengre nye spørsmål

Les tidligere spørsmål og svar
See more
See less

Litt av hvert

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Litt av hvert

Hei! Tre spørsmål:
    1. Tenker på å farge/bleke/tone håret, men jeg ammer. Vet du om slike midler går i melka?
    2. Kan man gi ris (naturris/vanlig ris) til et barn på 8 mnd.? Må man i så tilfelle "mose" det til grøt, eller kan man gi det som det er. Har ikke klart å finne noe om dette noe sted....
    3. Er det ugunstig for et barn på et år å sove "middagsluren" sin i en vogn som ikke kan legges helt flatt, men skrår litt i ryggen (over et tidsrom på ca to mnd.)?

1. Jeg vet at det ikke er anbefalt å farge/bleke håret når du er gravid, så jeg vil tro det er tryggest å vente til de er ferdig å amme før du du gjør det. Jeg tviler på at noen har gjort eksakte studier på hva/hvor mye som går i melka (om noe) men for noe som ikke er helt nødvendig er det best å være på den sikre siden. Hva med litt solbleking i stedet?...

2. Barn på 8 mnd kan gjerne få ris. Hvordan du tilbereder den kommer an på hvor flink gutten din er til å håndtere klumper i maten. Det er stor forskjell på alder, der noen synes klumper er spennende mens andre får brekninger. Godt kokt, myk ris blandet i annen mat er lett å håndtere for de fleste barnemunner. Hvis du skal knuse risen må du blande en eller annen væske/olje i, pass på at massen ikke blir seig som lim og ligger som en klump i magen.

3. Nei
    Hilsen helsesøster cecilie

Comment

Working...
    X