Kunngjøring

Collapse
1 av 2 < >

Disse fagfolkene besvarer ikke nye spørsmål

Disse fagfolkene besvarer ikke lengre nye spørsmål i vårt forum, men her kan du lese tidligere spørsmål og svar.
2 av 2 < >

Helsesøster besvarer ikke lengre nye spørsmål

Les tidligere spørsmål og svar
See more
See less

Overvektig...

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Overvektig...

Hei!

Har et spørsmål til deg.. Jeg er overvektig, men er i en aktiv jobb og har nå tenkt å legge om kostholdet og virkelig gjøre en innsats for det lille nurket som kanskje kommer i magen med tiden..
    Jeg tenker på å gå til legen min for å ta en sjekk i underlivet (skrekk og gru, det har jeg aldri gjort før!) så jeg vet at ting er ok. Men..det er en ting som stopper meg og det er at jeg er redd legen skal f.eks fraråde meg å bli gravid pga vekten min?? Har ellers normalt blodtrykk og aldri vært plaget med annet en halsinfeksjoner (mandlene ble operert for ca 3mnd siden) har også en mild form for astma.

Takk!

Hilsen Marimor
    :smiley229 :smiley229

Hei marimor

Jeg tror det ville være en dårlig lege som kom en en slik kommentar. Hvorfor ikke komme legen i forkjøpet uansett og si at du ønsker å legge om livsstil og kosthold (IKKE SLANKING) nå som dere planlegger familieforøkelse. Da kan han/hun gi deg gode råd i forhold til din hverdag og dine muligheter på ditt hjemsted. Da trenger ikke legen å ta opp et emne som kan være litt ømtålelig. Det er riktig at overvekt er viktig å ta på alvor i forhold til din egen helse og batnets helse gjennom svangerskapet/fødsel. Hvis du endrer vaner nå, har du gode vaner som barnet ditt vil lære fra deg senere.

Uansett vekt er jeg sikker på at du blir en GOD MOR fordi du bryr deg om deg selv og barnet ditt. LYKKE TIL!
    Hilsen helsesøster cecilie

Comment

Working...
    X