Kunngjøring

Collapse
1 av 2 < >

Disse fagfolkene besvarer ikke nye spørsmål

Disse fagfolkene besvarer ikke lengre nye spørsmål i vårt forum, men her kan du lese tidligere spørsmål og svar.
2 av 2 < >

Helsesøster besvarer ikke lengre nye spørsmål

Les tidligere spørsmål og svar
See more
See less

Amming og håravfall

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Amming og håravfall

Jeg mister så unaturlig mye hår for tiden. Jeg ammer datteren min enda og hun er nå 10 mnd. Amming og håravall er jo en kjent sak, men å miste SÅ mye hår? Jeg mister store klaser med hår hver gang det blir vasket, for ikke å snakke om hver gang jeg børster håret. Ja, ellers i løpet av dagen feller jeg også hår. Samboeren min sier han merker at håret er blitt tynnere Frisøren min nevnte noe om mangel på b-vitamin at det var derfor håret falt av. Vil det da avta dersom jeg tar tilskudd av b-vitaminer? Eller blir det ikke bedre før jeg slutter å amme?

- sol

Hei, kjenner til problemet. Fra datteren min var 3 mnd ca begynte jeg å miste store klaser med hår. Jeg ble virkelig skremt, trodde jeg kom til å bli skallet. Tanta mi sa hun hadde det på samme måte og hun ba meg om å begynne å spise vitaminer. Så jeg begynte å spise B-vitaminer, og datteren min begynte jo å spise litt fra 5-6 mnd (altså da fullammet jeg ikke lengre) og jeg ammer henne fortsatt 3-5 g i døgnet og nå er hun 16 mnd og jeg mister ikke lenger hår. Det jeg prøver å få frem er at jeg tror det er bare at du mangler b-vitaminer som er problemet og bare ta det med ro, håret vokser ut igjen (heldigvis ). Bare fortsett å amme og ta heller b-vit. tilskudd.
    Hilsen may

Comment

Det er vanlig å miste hår etter fødselen, mengden er forskjellig. Hvor lenge det pågår er også individuelt, det kan stoppe før du stopper å amme også. Om du mangler b-vitaminer er vanskelig å si når jeg ikke vet hva kostholdet ditt består av. Det finnes forresten en mengde forskjellige b-vitaminer i forskjellig mat og med forskjellig funksjon.

Hvis du kjøper vitamin B produkter, les anbefalingene på pakningen nøye om den anbefales for ammende mødre.
      Hilsen helsesøster cecilie

Comment

Working...
      X