Kunngjøring

Collapse
1 av 2 < >

Disse fagfolkene besvarer ikke nye spørsmål

Disse fagfolkene besvarer ikke lengre nye spørsmål i vårt forum, men her kan du lese tidligere spørsmål og svar.
2 av 2 < >

Helsesøster besvarer ikke lengre nye spørsmål

Les tidligere spørsmål og svar
See more
See less

Gravid

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Gravid

Er gravid for fjerde gang, etter at nummer tre kom til verden fikk jeg skikkelig legeskrekk etter diverse opplevelser med å bli mistrodd av legen min, har derfor ikke vært til kontroll ennå, er ca 6,5 mndr på vei, kjenner liv hver dag å allt virker ok. Har ikke lagt på meg mer enn 3 kg.

Nå har jeg begynnt å få tillit til en lege jeg kjenner å har lyst til å begynne å gå til kontroll hos ham, men så lurer jeg på, Er det for sent å ta UL? Blir legen sint når jeg ikke har kommet før nå?

er litt nervøs.... :?

Hei

jeg vet ikke om legen din blir sint hvis du drar til han, men det er jo bare bra hvis du vil ta en sjekk på at alt står bra til.

Ultralyd er vanlig tilbud rund 17-18 uker. det blir tatt rundt denne tiden for å måle størrelse av fosteret for å kunne fastsette en termin. Dette kan jo være viktig for å si om barnet blir født for tidlig eller om du går over tiden og må settes igang. Jeg er usikker på om det er vanskeligere når barnet blir større. Uansett vil en ultralyd kunne se om alt står bra til der inne, og det er det jo ikke for sent til.

Jeg ville hoppet i det og bestilt time og dra til ul. det er en deilig følelse å vite at alt er bra. Det er også bra mot slutten av svangerskapet å måle blodtrykk osv for å se at alt står bra til med deg, at du ikke utvikler svangerskapsforgiftning eller diabetes for eksempel.

Men hva med jordmødre rundt deg? Er det ingen av de du kan se? Du må jo ikke til lege, du kan jo bare se en jordmor?
    Hilsen helsesøster cecilie

Comment

Working...
    X