Kunngjøring

Collapse
1 av 2 < >

Disse fagfolkene besvarer ikke nye spørsmål

Disse fagfolkene besvarer ikke lengre nye spørsmål i vårt forum, men her kan du lese tidligere spørsmål og svar.
2 av 2 < >

Helsesøster besvarer ikke lengre nye spørsmål

Les tidligere spørsmål og svar
See more
See less

Innsovning

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Innsovning

Jeg er mamma til to jenter på åtte uker. De har siden fødselen blitt bært på og løftet opp når de har begynt å gråte. Dette har resultert i at de ikke klarer å sovne inn selv. De trenger "hjelp" enten med pupp, bli bært og bysset. Med bare to armer og to barn sier det seg selv at det er umulig å ha det slik. Problemet er at jeg ikke vet hvordan jeg skal avvenne de når de er så små. Hvis jeg bare lar de ligge å gråte føler jeg meg som en grusom mor, men jeg ser ikke annen råd. Leste et annet innlegg på denne web-siden at barna kan få sår på skjelen som vanskelig lar seg reparere, og det høres jo forferdelig ut. Men samtidig ser jeg ingen annen utvei....hjelp!!!! PS. Helsesøster på helsestasjonen jeg tilhører har sagt at jeg bare må la de ligge å gråte, altså ta en "søvnkur".

Man kan si mye om Anna Wahlgren, men på akkurat det med å få inn gode sovevaner o.l. har hun flere veldig gode råd. Hvis du har et biblotek rundt deg, lån boken og les. Den heter barneboka.
    Den er enkel å bla opp i og gir deg en veldig grei "oppskrift" på dette.

Jeg har selv brukt den metoden på alle mine 3 barn. Og de har alle sovet i sprinkelsengen hele natten fra de var 6 uker gammel. Og det uten at jeg var noen "grusom" mor. Nå er de 3-5-7 år og har alltid at kjempegode soverutiner. Man må faktisk "lære" babyene at nå er det natt, så nå skal du sove

Ekstra viktig er det for deg som har tvillinger å komme inn i sånne gode rutiner fra begynnelsen av. Det er lettere å få det til nå, enn når de blir 6 mnd gamle.

Lykke til og bare spør mer......

ps. du kan også kjøpe boken på bokkilden.no
    her er en link til boka: http://www.bokkilden.no/cgi-bin/ncom...amp;partnerid=
    Hilsen Titti
    Som har gullunger født 96 & 98 & 00 & 04

Comment

Jeg synes du må gjøre det som føles riktig for deg. Klarer du ikke å la dem gråte men føler deg utslitt så be om hjelp. fra familie, venner, helsestasjonen osv. Få litt avlastning, bare noen timer er godt. Hva med en trillepike som tar dem ut en tur?. Hva med å snakke med andre tvilling foreldre? De hhar alle vært igjennom det samme, det er vanskelig for oss som ikke har opplevd det å gi gode råd.

http://www.tvillingforeldreforeningen.no/

De gir ut et hefte også, ABC for tvilling foreldre. De har lokalgrupper som møtes, og nasjonale treff, ta kontakt og lær fra andres erfaringer.
      Hilsen helsesøster cecilie

Comment

Working...
      X