Kunngjøring

Collapse
1 av 2 < >

Disse fagfolkene besvarer ikke nye spørsmål

Disse fagfolkene besvarer ikke lengre nye spørsmål i vårt forum, men her kan du lese tidligere spørsmål og svar.
2 av 2 < >

Helsesøster besvarer ikke lengre nye spørsmål

Les tidligere spørsmål og svar
See more
See less

Hjelp..

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hjelp..

Hei!

Jeg tok en såkalt "angrepille" (NorLevo) ca. 30t etter ubeskyttet samleie for ca. en uke siden. Jeg vet at bivirkninger ved dette kan være blødninger. Nå skulle jeg tilfeldigvis akkurat ha menstruasjonen og jeg lurer på om det var bivirkninger eller menstruasjon..

Det var mye mindre blødninger enn normalt og den stoppet opp helt "uten videre". Tok en graviditetstest nå og den var negativ. Men jeg er likevel ikke helt sikker på at jeg ikke er gravid eller om jeg virkelig skulle ha menstruasjon akkurat da.
    Kan legen finne ut om man er gravid etter så kort tid ved hjelp av en gynekologisk undersøkelse?

Om jeg skulle være gravid, hva kan jeg gjøre da? Hvis jeg ikke vil beholde barnet.. Koster det mye for en abort og må man til sykehus for å utføre det (eller holder det med et Helsesenter)?

På forhånd takk for svar

Etter en angrepille er det vanlig at mensen blir forandret og forskjøvet.

Legen kan ikke sjekke om du er gravid før en eventuell graviditetstest slår ut.

Her står det om graviditetstester og abort:

http://seksuellopplysning.no/graviditet/index.html

Klinikk for seksuell helse har også en telefon man kan ringe med slike spørsmål, det samme har SUSS.
    Hilsen helsesøster cecilie

Comment

Working...
    X