Kunngjøring

Collapse
1 av 2 < >

Disse fagfolkene besvarer ikke nye spørsmål

Disse fagfolkene besvarer ikke lengre nye spørsmål i vårt forum, men her kan du lese tidligere spørsmål og svar.
2 av 2 < >

Helsesøster besvarer ikke lengre nye spørsmål

Les tidligere spørsmål og svar
See more
See less

MAT/ERSTATNING!

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• MAT/ERSTATNING!

hei har et STORT problem!!! Jenta mi spiser kjempe dårlig ,og er ganske mager!Hun er 1 år og får fortsatt morsmelkerstatning(Når er det vanlig å kutte det ut???) Har ikke lyst å begynne m vanlig melk før hun spiser skikkelig!!! Hun spiser ikke 8 mnd glass, bare 6mnd :? Spiser litt grøt til frokost , noen brødbiter, litt frukt og yoghurt til lunsj, middag og 600 ml m erstatning... Hun er i form og aktiv hele dagen. Blir bekymra når jeg ser ribbeina stikke ut! Hun er dessuten blå under øynene, er det noen stoffer som mangler ? vitaminer el noe hun ikke får i seg? Burde jeg bekymre meg el er jeg litt hønemor???
    Please svar!!!
    Klem ella

Jeg synes det er på tide du får en time på helsestasjonen med helsestasjonslegen. Der kan du veie og måle for å se hvordan hun følger vekstkurven. Legen kan sjekke hun er frisk ellers ( f.eks. ikke store mandler (svelgeproblemer) eller magebesvær) og kanskje ta en blodprøve for å se at hun har nok jern. Hvis alt er i orden kan du og helsesøster diskutere kostholdet i mer detalj. Kanskje mengden melk er litt stor enda? I forberedelse til timen kan det lønne seg å skrive ned alt hun spiser og drikker i to dager. Dette gjør det mye lettere å gi deg gode råd.

Hvis du er bekymret for henne er det viktig at du får klarhet i om hun er frisk, og om det er noe med kodtholdet du bør forandre.

Håper alt er bra med dere!
    Hilsen helsesøster cecilie

Comment

Tusen takk for svar! kan det være tennene som gjør at hun spiser dårlig??? Har prøvd å gi henne vanlig melk men da brekker hun seg! Er det fordi hun ikke liker det el er det tilvending som skal til??? Var å målte og veide i slutten av juli og da var hun 9010 og 75 lang ......... Skal på helsest på 1 års kontr i slutten av denne mnd så skal skrive ned alt hun spiser i to dager!
      Ella+sigpic

Comment

Hei

Jenta di vokser helt fint, be om å få se kurven/percentilen når dere er på besøk på helsestasjonen og få den forklart.

Vent med melken om den ikke er godt mottatt. Ta det opp på ettårs kontrollen.
        Hilsen helsesøster cecilie

Comment

Working...
        X