Kunngjøring

Collapse
1 av 2 < >

Disse fagfolkene besvarer ikke nye spørsmål

Disse fagfolkene besvarer ikke lengre nye spørsmål i vårt forum, men her kan du lese tidligere spørsmål og svar.
2 av 2 < >

Helsesøster besvarer ikke lengre nye spørsmål

Les tidligere spørsmål og svar
See more
See less

20 dager over, men negativ.

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• 20 dager over, men negativ.

Hei!
    Mensen min går som en klokke.
    Jeg har somregel 28 dagers intervaller i syklusene.
    Jeg skulle hatt mensen for 20 dager siden.
    Jeg tok en test den 4.dagen, negativ.
    Så en ny igår, etter 20 dager.
    Den var også negativ.
    Jeg ble egentlig litt sjokkert, for jeg var sikker på at jeg var gravid.

Jeg føler meg veldig gravid, men egentlig mye lenger gravid enn bare i 7.uke.
    Dette fordi jeg ikke tisser så ofte lenger som før, og andre småting jeg legger merke til.Jeg er veldig sliten fortiden, har vondt i korsryggen og har lagt på meg 3 kilo.
    Magemålet har også forandret seg.
    Dessuten så trekker livmoren seg sammen veldig sterkt, som kynnerne jeg pleide å få da jeg var i 6-7 mnd med barna.

Brystene er ikke så ømme som for en måned siden.
    Kan jeg være lenger kommet?

Mensen før den siste var nemlig som en sporblødning etter litt brun utflod.
    Den varte også bare i 2 dager.Ingen smerter.
    Den siste var litt mere normal.
    Den siste kom altfor tidlig, altså litt utenom skjema.

Det jeg lurer på nå er:
    Jeg har hørt noe om at HCG -verdiene blir mindre igjen etter at man har gått et stykke ut i svangerskapet.

Jeg hadde problemer med å teste positivt i 2 av mine tidligere svangerskap.Jeg leverte urinprøve til lege 8-dager etter uteblitt mens, men den testet negativt, selv om jeg var gravid, da jeg skulle ha min sønn.
    Da jeg ventet tvillinger, som jeg senere mistet i 16.uke, testet jeg negativt hele 3 ganger.

Den slo ikke ut før etter 3 uker etter uteblitt mens.
    Dette på tross av at det sies at tvillinger gir høyrere HCG!?

Jeg har også hatt 8 spontanaborter før jeg fikk barn, og da sa legene til meg at de testet HCG med blodprøve, fordi jeg var kommet så langt at urinprøve kunne vise feil svar.

Dersom jeg nå hadde vært 15-16 uker på vei, ville jeg da ha hatt sjansen for å få feil svar på urinprøve?

Med din historie ville jeg fått en lege time og tatt en blodprøve/underlivs undersøkelse.
    Hilsen helsesøster cecilie

Comment

Working...
    X