Kunngjøring

Collapse
1 av 2 < >

Disse fagfolkene besvarer ikke nye spørsmål

Disse fagfolkene besvarer ikke lengre nye spørsmål i vårt forum, men her kan du lese tidligere spørsmål og svar.
2 av 2 < >

Helsesøster besvarer ikke lengre nye spørsmål

Les tidligere spørsmål og svar
See more
See less

hvorfor min lille datter kaster opp???

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• hvorfor min lille datter kaster opp???

Hei,

Vet dere hvorfor min lille datter kaster opp melken etter ammingen. Hun har ikke lyst på poppene mine og det gjør meg trist .
    Derfor må jeg gi henne morsmelkerstatning (Nan).

kan det være komplikasjoner med min melke produksjon at babyen ikke klarer å holde det i magen!!?? og kaster opp alt sammen.

Jeg er veldig forsiktig for hva jeg spiser og drikker. Jeg drikker melk, te ,eple juice.

Skal jeg slutte å amme ??? Kan de hjelpe meg??

Takk på forhånd.

beklager at du får svar så sent, jeg håper du har vært i kontakt med din egen helsesøster.

Det er ingen grunn til å slutte å amme. Nå vet ikke jeg hvor gammel din baby er, men det er veldig vanlig for de minste babyene å gulpe/kaste opp overflødig melk. Noen få har skikkelige sprutbrekninger og da kan det være lurt å finne ut om de har et problem i spiserøret som heter pylero stenose. Snakk med din helsesøster hvis dette er tilfelle. Gulping kan noen ganger bli påvirket av det mor spiser men det er ikke vanlig. Hvis barnet har en tendens til gulp/oppkast vokser de det gradvis av seg. Hvis hun ulper mye, blir hun fortere sulten igjen, og kan virke som om du har for lite melk. Hvis du nå bare gir tilleg finnes det en spesiell melk som er utviklet for de som gulper mye, spør din helsesøster om dette.

Du sier hun ikke vil ta brystet men tar villig flaske. Mange som blir tilbudt begge deler, foretrekker flaske (iallefall hvis de starter tidlig) kanskje fordi det er lettere å suge melk av den. Hvis du har hatt litt problemer med produksjonen av melk selv har det kanskje vært lite melk fra brystet, så får hun flaske med mye melk, etterhvert foretrekker hun det siste fordi hun blir foretere mett.

Hvis du ønsker å fortsette å amme er det fullt mulig å øke mengden melk i brystene dine og overtale datteren din om å ta melk fra brystet. men dette kommer til å kreve litt innsats, og fred og ro noen dager. Du trenger hjelp og støtte fra noen som kan om amming; helsesøster, familie/venner, eller ammehjelpen. Hvor mye du orker å putte i dette kommer an på dine omstendigheter og alderen på barnet. Men at det er verdt det er sikkert!
    Hilsen helsesøster cecilie

Comment

Hvorfor kaster din datter opp?

Ville bare nevne at det også kan være mulig din datter har melkeallergi og/eller laktoseintoleranse...
      Min datter har begge deler, og hun kastet opp ekstra mye da hun fikk melk, enten av min bryst, eller fra flaske. Hun tålte ikke brystmelken min, engang... Nå er hun 5 år, og lever på helt melkefri diett, og er akkurat som alle andre barn...
      Håper du finner ut av problemet til din datter, og lykke til videre.

Comment

Så fint at du tok det opp.

Heldigvis er det mer sjeldent, og man skla ikke kutte ut alle melkeprodukter før man har vært i kontakt med helesøster eller lege for å sjekke andre problemer. Hvis man skla kutte ut melkeproduketr er det fint å få råd i forhold til dette før man prøver, det utrolig mye "skjult melk" i ferdigprodukter, og hvis dat ikke har effekt må man ikke holde på for lenge.
        Hilsen helsesøster cecilie

Comment

Working...
        X