Kunngjøring

Collapse
1 av 2 < >

Disse fagfolkene besvarer ikke nye spørsmål

Disse fagfolkene besvarer ikke lengre nye spørsmål i vårt forum, men her kan du lese tidligere spørsmål og svar.
2 av 2 < >

Helsesøster besvarer ikke lengre nye spørsmål

Les tidligere spørsmål og svar
See more
See less

legebesøk

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• legebesøk

Jeg lurer på når det er normalt å ta kontakt med lege? Og er det fastlegen en går til først?

lurte også på når en pleier å fortelle det til folk.

hej gjest!

Du skriver ikke hva det gjelder, men av ditt siste spørsmål så tror jeg at du mener en graviditet.
    Det er normalt å ha første svangerskapskontroll hos fastlegen. den skjer som regel runt 10-11 uken, men ta du kontakt med din fastlege med en gang så finner dere ut hva som er best. ( Noen drar også til legen for å ta et graviditets test men jeg tok et hjemme og det er akkurat det samme....)

Hva gjelder det å fortelle det til andre så er det veldig forskjellig. Vi fortalte det allerede i 6 uken, men da bare til de aller nærmeste( foreldre, søsken) dette fordi det er veldig ok å ha noen runt seg dersom det går galt og så er det mye lettere å slappe av og glede seg dersom dere har noen å dele hemmeligheten med. Resten fikk vite runt uke 9-10 og jobben min har ikke fått vite enda.( skal fortelle så snart jeg har vært på ultralyd )

Håper dette gav noen svar og lykke til videre

Hilsen
    Mamma til bøllefrøet, Lille T og Lillebror L

Comment

Jeg synes det var et fint svar, støtter opp under det!
      Hilsen helsesøster cecilie

Comment

Working...
      X