Kunngjøring

Collapse
1 av 2 < >

Disse fagfolkene besvarer ikke nye spørsmål

Disse fagfolkene besvarer ikke lengre nye spørsmål i vårt forum, men her kan du lese tidligere spørsmål og svar.
2 av 2 < >

Helsesøster besvarer ikke lengre nye spørsmål

Les tidligere spørsmål og svar
See more
See less

AMMING

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• AMMING

Hei'

Prøvde meg hos jordmor men hun sendte meg over til deg

Jeg har en sønn på snart 6 uker og fullammer ham.

Det ene brystet er større enn det andre og selvfølgelig inneholder det også mer melk. Junior dier av begge bryst, og ikke mer av det ene eller andre.
    Når jeg pumper meg får jeg ut ca 190ml pluss minus. Men det er 1/3 bare fra den minste brystet....HJELP!!!

Trenger tips og råd om hvordan jeg kan få de like store og innholdsrike osv.

Takknemlig for svar-

Først kan jeg jo si at så lenge junior er fornøyd er det samme for han hvilken pupp det kommer mest ifra. Trolig jevner dette seg ut etteerhvert men her er noen tips:

Amme annenhver gang på hvert bryst. Hvis du gi et og et "halvt" bryst, start på det samme brystet som du avsluttet sist. Barnet suger mest og mest effektivt så fort det begynner å spise deretter sakner farten og får med seg den "fete" melken til slutt. Ikke skift bryst før junior har fått sjansen til dette. Glemmer du hvilket du ammet med sist sett en sikkerhetsnål i stoppen på BH'n.

Til sist: pumping er ikke et effektivt mål på hvor mye melk som er i hvert bryst. Det kan godt hende det sitter igjen mye melk etter at du ahr pumpet som bare juniour vil få ut fordi han er en mye bedre "suger" og setter i gang mange flere prosesser og hormoner som stimulerer melkeproduksjon og utrdivingsrefleksen. Dessuten kan det jo ha vært kortere tid siden han spiste på det brystet du fikk minst melk ut av.

Ikke vet jeg, men så lenge junior er fornøyd gjør du alt riktig!
    Hilsen helsesøster cecilie

Comment

Hei

Tusen takk for svar.........junior er jo fornøyd han og legger på seg.

Sikkerhetstipset ditt var bra

Comment

Working...
      X