Kunngjøring

Collapse

Disse fagfolkene besvarer ikke nye spørsmål

Disse fagfolkene besvarer ikke lengre nye spørsmål i vårt forum, men her kan du lese tidligere spørsmål og svar.
See more
See less

Litt sinna!

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Litt sinna!

Min 15 mnd gutt er så sinna under måltidene ! Han vil hele tiden ha det som er på bordet ( tørrmat-måltid), selv om han får det samme selv! Under middagen må jeg nødvendigvis hjelpe han, og da får han også raserianfall! Det kommer ikke tårer men han hyler ! Det har kommet så langt at måltidene ikke er hyggelige lengre. Jeg synes jeg har brukt alle knep jeg kan, men det hjelper ikke! Det eneste som synes å hjelpe er at jeg går fra bordet og inn på stua! Da slutter han å hyle med en gang, og spiser fint igjenn. Det er bare noen sekunder jeg er borte, men jeg kan da ikke holde på sånn!( kanskje det er tryne mitt han får dårlig matlyst av ) Noen råd?
    Mamman til tre småtroll!
    Født februar 02 og 05 og januar 09

Sv: Litt sinna!

Hei.
    Ja, kanskje det er trynet dit han mister matlysten av Nei, det er nok ikke det, selv om mammaer kan være veldig teite i blant.

Jeg synes du skal fortsette med du opplever virker. På den måten viser du ham at du ikke ønsker å forholde deg til skrikingen hans ved bordet, og at du velger deg bort fra ham. Avvisning eller det å overse er ofte smarte metoder, for da viser du at du ikke ønsker omgang med ham akkurat da. Du kan også sitte ved bordet og late som du ikke hører skrikingen, men det kan bli ganske uutholdelig.

Tenk forebyggende; hva kan du gjøre før måltidet for å unngå at dette oppstår? Skjønner du hvorfor han skriker? Kan du hjelpe ham mindre, ønsker han veldig sterkt å klare selv? Kan du la være å sette noe annet på bordet enn akkurat det dere spiser?
    Håper dere kommer dere greit gjennom denne fasen, så dere har overskudd til å ta fatt på neste. Det å ha barn fører gjerne til helt andre situasjoner enn forventet og ønsket. Men det er jo halve moroa
    Hilsen spesialpedagog/nanny Berit

Comment

Working...
    X