Kunngjøring

Collapse

Disse fagfolkene besvarer ikke nye spørsmål

Disse fagfolkene besvarer ikke lengre nye spørsmål i vårt forum, men her kan du lese tidligere spørsmål og svar.
See more
See less

Spytting.....

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Spytting.....

Hei igjen. Og STAKKAR deg som har vært syk!!!

Det er jeg som har den hyggelige(faktisk!!!) 2-åringen, og nå er de værste problemene over. Han har sluttet å lugge og bite, alle hjerter gleder seg!!! Det måtte løses v att han måtte sitte en liten stund i en stol hver!!! gang han gjorde dette. Men spyttingen gjør han også mens han sitter i stolen, så vi trenger mere hjelp m dette. Storesøster er 9 år og VELDIG mjuk for lillebror, så han får lov til det meste, men hun blir jo veldig lei seg når han driver.

Men hun er så påpasselig på han når jeg snakker til han og irettesetter han att når han blir lei seg( han er en Oscar-kandidat) , sier han : baby lei seg, og da mener hun att jeg/vi har tatt for hardt i og prøver å forte seg og blidgjøre han v å tulle og andre ting så da blir det ingen virkning...

Tassen er en veldig våken og oppfinnsom kar som på ingen måte er en baby, men han liker å kalle seg det når han tror det hjelper(bare for å si ifra att vi ikke behandler han som en " liten" kar altså)

Sv: Spytting.....

Hei.
    Beklager at jeg svarer sent, jeg har hatt litt tekniske problemer. Nå er jeg spent på hvordan det går med sønnen din, om det har gått over eller ikke. Jeg vil tro han bare tøyser med deg, at han vet hvordan han skal vippe deg av pinnen, både ved å spytte og ved å kalle seg baby. Barn er ofte smartere enn vi aner. Tror du det ville fungert å enten ignorere eller tøyse det bort? For å ikke gi ham den oppmerksomheten han sannsynligvis ønsker rundt dette. Ellers har jeg god erfaring med hakaslepp-opplevelser: gjøre det motsatte av hva du pleier og som han forventer. Da blir det du som vipper ham av pinnen
    Lykke til med "Oscar-kandidaten".
    Hilsen spesialpedagog/nanny Berit

Comment

Working...
    X