Kunngjøring

Collapse

Les dette før du stiller spørsmål til gynekologen

Terje Sørdal, Gynekolog og medisinsk ansvarlig for klinikken Medicus kan svare på de fleste problemstillinger knyttet til det å bli gravid, både naturlig og gjennom assistert befruktning.

Dette er en lavterskeltjeneste, hvor du vil få svar innen ti dager. Lengre tid må påregnes ved helligdager og ferie.
En del spørsmål vil ikke kunne la seg besvare uten konsultasjon, gynekologen vil da anbefale deg å søke lege. Tjenesten kan på ingen måte erstatte nødvendig medisinsk utredning og tiltak.

Akutte problemstillinger må du henvende deg til egen lege eller legevakt om. Informasjon via internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell, det gjelder også denne lavterskeltjenesten hvor du får svar fra gynekolog.
See more
See less

Spotting før mensen og ønske om graviditet

Collapse
X
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Spotting før mensen og ønske om graviditet

Jeg er snart 30 år og har forsøkt å bli gravid med fast partner i snart ett år, men kun 4-5 mnd av denne tiden har vi hatt regelmessig samleie grunnet avstandsforhold. Har sluttet på kombinasjonspillen høsten 2016, altså ett år siden, og siden da hatt regelmessig menstruasjonssyklus på 25 - 30 dagers varighet, blør ca 4 dager, men ved stor arbeidsbelastning på jobb og stress ved to anledninger vært 40 dager mellom. Har spotting/småblødninger ca 4 - 7 dager før mensen kommer skikkelig i gang, og har i denne perioden smerter, humørsvingninger og skikkelig pms plager (mer enn ellers). Tatt èn eggløsningstest på ett år,den var positiv mye senere i syklus enn jeg trodde opprinnelig. VI forsøker å bli gravide og er litt frustrerte for at det ikke går til tross for regelmessig samleie hele perioden. Normale celleprøver, sist i år. Jeg mistenker at jeg feilberegner EL da jeg forsøker å ha samleie mer i perioden jeg regner meg frem til eggløsning, samt at jeg ser tydelig eggløsningsslim og har store smerter hver mnd samme tid. Forutsigbar syklus med andre ord. Likevel blir jeg ikke gravid. Skal jeg regne første dag i menssyklusen fra 1. dag med tydelig spotting, eller fra 1. dag med tydelig blødning og andre mensplager? Og er spotting et dårlig tegn mtp fruktbarhet? Takker for svar.
Working...
X