Kunngjøring

Collapse

Les dette før du stiller spørsmål til gynekologen

Terje Sørdal, Gynekolog og medisinsk ansvarlig for klinikken Medicus kan svare på de fleste problemstillinger knyttet til det å bli gravid, både naturlig og gjennom assistert befruktning.

Dette er en lavterskeltjeneste, hvor du vil få svar innen ti dager. Lengre tid må påregnes ved helligdager og ferie.
En del spørsmål vil ikke kunne la seg besvare uten konsultasjon, gynekologen vil da anbefale deg å søke lege. Tjenesten kan på ingen måte erstatte nødvendig medisinsk utredning og tiltak.

Akutte problemstillinger må du henvende deg til egen lege eller legevakt om. Informasjon via internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell, det gjelder også denne lavterskeltjenesten hvor du får svar fra gynekolog.
See more
See less

Prøveperioden

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Prøveperioden

Hei. Jeg tok siste p-pille (Oralcon) 7. oktober 2019, i håp om å bli gravid i løpet av det kommende året. Siden den gang har jeg hatt sykluser på 32-38 dager.

Jeg fikk min første mens i 14 års alderen, har gått på pillen siden jeg var 16-17 år og kan ikke huske om jeg noen gang hadde regelmessig mens eller hvor lang syklusen var før pillen.

Etter 10 år på pillen lurer jeg nå på hvor lenge jeg skal vente med å oppsøke gynekolog når syklusen tydelig er lenger enn hva som beskrives å være normalen og ganske ujevn/sjelden? Det har kun gått 3ish måneder siden jeg sluttet på pillen, men når kan jeg forvente stabiliserte forhold?
    Jeg og min samboer har sex omtrent annenhver dag, noen ganger oftere, men dette har ikke satt seg så langt.

På forhånd takk for hjelpen!
Working...
X