Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Nattjobbing og graviditet...

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Nattjobbing og graviditet...

Hei!
    Jeg er en jente som er gravid i 9. uke (8+5), og som jobber som nattevakt på et sykehjem. I det siste har jeg slitt veldig med å holde meg våken på natta. Er høyskoleutdannet, og har det faglige ansvaret på vaktene mine. Har derfor ikke mulighet (eller lov) til å legge meg nedpå i løpet av natta. Vi er bare 2 stykker som jobber sammen, og det er derfor vanskelig å unngå tunge løft...Det jeg lurer på er om nattjobbing og graviditet er noe særlig lurt, og om arbeidsplassen evt. er pliktig til å tilrettelegge arbeidet, slik at jeg evt. kan jobbe på dagen under graviditeten??
    Legen ga så utydelig svar på dette, så jeg lurer på hva dere jordmødre mener?

Nattskift og graviditet

Hei Gjest!

Inntil du får svar fra jordmor vil jeg tipse deg om denne artikkelen om arbeidsmiljø for gravide: http://www.mammanettet.com/Graviditet/arbeidsmiljoe.htm
    Mamma til 3: Gründer, tidligere redaktør og fagansvarlig for Mammanett.no

Comment

Ja, de er pliktig til å legge tilrett jobben for deg sånn at du kan være i jobb lengst mulig før fødselen. Og kan de ikke det, så må legen sykemelde deg. Sånn er det for flyvertinner, de blir sykemeldt tidlig i svangerskapet. En venninne jeg har jobber som elektromontør, og siden hun klater i stiger og henger opp lys og sånt i kulturhuset, så ble hun sykemeldt tidlig i svangerskapet siden jobben ikke hadde noe annet hun kunne gjøre istedetfor.
      Hilsen Elapela
      Mamma til Gabriel 5 år og Maya 3 år.

Comment

Tilrettelegging av arbeidsplass