Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Hva skjer om man går for lenge på overtid?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hva skjer om man går for lenge på overtid?

Jeg fødte 16 dager på overtid, og da stakk de hull på fostervannsposen uten at jeg fikk rier. Derfor ble jeg da satt på drypp. Hva hadde skjedd om jeg ikke hadde fått satt igang fødselen? Hvor lenge hadde det vært forsvarlig å gå uten hjelp fra jordmor? Hva er det lengste du vet om ei kvinne har gått på overtid? mangespørsmål, men ville vært interessant å fått svar.
    Hilsen Elapela
    Mamma til Gabriel 5 år og Maya 3 år.

Jeg gikk sjøl 21 dager over termin med førstemann, hverken to døgn med gelkur eller drypp hadde noen effekt (hadde vel halvannen cm åpning da jeg endelig fikk keisersnitt..). Nesten et elefantsvangerskap, det!

Comment

Hei! Du hadde antagelig kommet i gang av deg selv men man mener at morkaken fungerer dårligere når du går på overtid og da er risken for at fosteret får for lite surstoff større; risken for at barnet lider skade eller dør øker. Derfor velger man å sette i gang fødselen etter å ha gjort vurderinger med hjelp av bla ultralyd og undersøkelse av livmormunnens modenhet. Det lengste jeg har hørt om er drøye 3 uker men det finnes sikkert de som har gått lengre.

Comment

Working...
      X