Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

ultralyd

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• ultralyd

hei,dette er kanskje et dumt spørsmål,men jeg er innkaldt til ultralyd,og da er jeg 21 uker på vei. Kan de da få korekt termin siden det er så "seint"?
    Last edited by Elisabeth; 06-11-13, 14:17.

Jeg vet når jeg ble gravid begge gangene fordi jeg hadde en pendlersamboer :oops: Vel, terminen jeg fikk på ultralyd stemte godt begge gangene, selv om jeg var 20 uker på vei da jeg var på ultralyd med førstemann.
    Hilsen Elapela
    Mamma til Gabriel 5 år og Maya 3 år.

Comment

Sen ultralyd

Man mener det er mest riktig med hensyn til aldersbestemning av fosteret å gjøre ultralyd før uke 20. Frem til dess er nemlig alle foster omtrent like store, men man er rimelig sikker på at aldersbestemningen også blir riktig hvis man gjør den senere i hvert fall frem til uke 24 så du trenger ikke å engste deg .Man vil vite alder på fostret i tilfelle komplikasjoner senere i graviditeten slik at man vet om man kan forløse hvis det skulle være nødvendig. Hvis barnet ikke er gammelt nok minker jo sjansen for at det overlever. Det er også greit å vite alder slik at man vet når kvinnen begynner å gå over tiden.

Comment

ul.lyd

takk for svar. fint å høre,man får jo så mange rare tanker i hode når man venter barn. Jeg ble født 2-2.5 mnd. for tidlig,kan det være arvelig?

Comment

Working...
        X