Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Frykt for Downs syndrom

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Frykt for Downs syndrom

Er gravid i uke 33, og har plutselig fått det for meg at barnet jeg bærer har Downs syndrom. Er 31 år, med mann på samme alder. Men leser at over 80 prosent av barn med Downs fødes av kvinner under 35...

Dette gjør meg så deprimert og lei meg. Gleden over svangerskapet forsvinner. Kan du gi meg noen beroligende ord?

Har hatt en rekke ultralyder både før og etter uke 18 på grunn av foranliggende morkake, og hver gang fått beskjed om at alt er helt normalt med barnet. Alle målinger stemmer med mens- og ultralydtermin, som er den samme. Mage, hode og lårben er målt en rekke ganger, og jeg har hver gang fått vite at utviklingen er normal. Barnet er veldig aktivt i livmoren, masse spark og bevegelser gjennom dagen og om natten.

Likevel denne irrasjonelle angsten, altså.... Er det mulig å si noe om hvor stor risikoen er for at barnet har Downs syndrom på grunnlag av de opplysninger jeg har gitt deg? Tusen takk for svar.

Hej! Att man engster seg i svangerskapet kan man ikke alltid hjelpe, det er fint o spørre o få så mye informasjon som mulig, de få gånger man er gravid! Risken for att få ett barn med Down`s syndrom øker etter att kvinnen har fyllt 35 år.
    Med tanke på de opplysninger du har skrevet om virker allt kjempefint. Man kan, ibland, oppdage Down`s syndrom på ultraljud. Hvis du o din man er friske og det ikke finnes ærftlige faktorer i deres familier er risken også mindre. Jeg håper du kan glede deg o tenke positivt.
    Besøk Jordmorsenteret vårt:

Comment

Working...
    X