Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Er brokk vanlig blant gravide?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Er brokk vanlig blant gravide?

Legen min har konstatert at jeg har fått brokk. Det ligger mellom lysken og venusberget. Legen min har aldri møtt gravide med slik brokk, men mener det ikke er farlig. Men det gjør ganske vondt til tider, spesielt verker det om kvelden og hvis jeg har sittet/stått/gått mye - noe jeg jo må gjøre hver dag. Legen min snakker om at jeg kan presse brokket på plass - men det går ikke. Den vonde kulen er der hele tiden, selv om jeg merker mindre til den når jeg ligger.

Så spørsmålet er; Er det vanlig at gravide får brokk - og finnes det noen gode råd mot plagen? Burde brokket vært operert nå, eller er det stor sannsynlighet for at det forsvinner etter fødselen? Håper dere vet mer om dette enn legen min gjør.

Marielle, som er 31 uker på vei

brokk

Hej! Dette er noe som jordmødre ikke er spesialisert på, dessverre. Det jeg kan si er att det ikke er vanlig for gravide. Mitt råd er att du tar kontakt med en annen doktor før sk. " second opinion ". Brokket bør ses på igjen, spesiellt om du ikke kan "dytte" det tilbake og i o med att du har plager. Så att svare på dette blir ikke godt nok her, noen bør se på deg igjen. Ønsker deg lykke til vidare.
    Besøk Jordmorsenteret vårt:

Comment

Working...
    X