Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Stor baby?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Stor baby?

Hei! Jeg har en nydelig gutt på 5 mnd, fødselsvekten var 4186 , nå veier han 12,5 kg og er 75 cm lang, veldig kraftig og grovt bygd, alle sier han er så stor, men han har kun fått morsmelk til nå og vi har akkurat begynt å introdusere grøt, han er blid og fornøyd- en baby kan vel ikke bli for stor på morsmelk ????

Enkelte blir veldig tunge i ammeperioden, men jeg tror ikke det skal gjøre noe så lenge de bare får morsmelk.

Ellers veier datteren min ca 12 kg... Hun er snart to og et halvt år

Comment

Re: Stor baby?

Opprinnelig lagt inn av Trine
      Hei! Jeg har en nydelig gutt på 5 mnd, fødselsvekten var 4186 , nå veier han 12,5 kg og er 75 cm lang, veldig kraftig og grovt bygd, alle sier han er så stor, men han har kun fått morsmelk til nå og vi har akkurat begynt å introdusere grøt, han er blid og fornøyd- en baby kan vel ikke bli for stor på morsmelk ????
      Hvorfor vil du introdusere ham for grøt? Ser det ut som han er mer sulten? Han har nå levd bra godt på morsmelka di. Du må ha fløte i puppene dine Min sønn var 12 kilo da han var 1 år, og folk sa at HAN var stor. Vel, ville ikke vært bekymret. Når han begynner å bli mer aktiv, så forsvinner vel noe av "valpefettet".
      Hilsen Elapela
      Mamma til Gabriel 5 år og Maya 3 år.

Comment

Tror ikke det er noe å bekymre seg for, han fortsetter sikkert ikke å vokse like fort som han har gjort.

Men han er stor ja, sønnen min er 2,5 år, og var for to md siden 11.1, og 86 cm. Men da er han ganske liten da.
        Klem fra lilje, mamma til Magnus og Helene

Comment

Hei! Ja visst har du en stor baby men kanskje du eller din partner var store som babyer. Du kan godt fullamme ham til han er 1/2 år og trenger ikke o gi ham noe annet til da.Morsmelk er det beste han kan få og er ikke noe "skadelig". Jeg synes du skal snakke med din helsesøster på din helsestasjon om videre tillegg (som ikke trenger være noe store mengder for ham.) Grøt lavet på kumelk kan erstattes med at du bruker din egen melk istedenfor. Du kan pumpe deg. Dette kan forhindre mulig melkeallergi hvis det finnes allergi i familien men er ikke nødvændig, bare et tips.Flott at du har så fin melk

Comment

Working...
          X