Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

vondt i magen

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• vondt i magen

Hei! Lurer litt...jeg er ca. 17 uker på vei og har vært veldig øm i magen de siste 3 dagene, tidvis store smerter i området rundt navlen, nedre del av magen er mye hardere å ta på en ellers og det gjør rett og slett vondt når jeg trykker på den... Har i tillegg hatt smerter i lysken - men det er vel normalt. Har ikke problemer med treg mage (heller tvert i mot), har hatt litt feber og føler meg slapp og svimmel. (Har ikke hatt blødninger i svangerskapet) Er dette normalt? Jeg blir litt nervøs for at det er noe galt, men føler liksom at det er litt hysterisk å ringe til legen min...

Hadde jeg hatt vondt i magen i flere dager, hadde jeg definitivt ringt legen.

Det kan jo være kynnere, men det er jo ikke en vedvarende smerte (ikke så vanlig at de gjør vondt i det hele tatt så tidlig i svangerskapet).

Comment

Disse magesmertene er akkurat som de ei jeg kjenner hadde forrige uke.
      Det er sikkert bare voksesmerter. Både livmora og fosteret stekker seg, og da er det vanlig å kjenne slike smerter.

Er de veldig kraftige, hadde jeg kontakta lege!

Smerter i lysken, kan vere det samme, eller begynnende bekkenløsning.
      Klem fra lilje, mamma til Magnus og Helene

Comment

Ring lege!

Kontakt lege/jordmor så fort som mulig.

Mulig du får også svar fra jordmor, men siden det er ventetid 2-7 dager på spørsmålene i dette forumet, synes jeg ikke du skal vente, men oppsøke lege eller jordmor snarest mulig.
        Mamma til 3: Gründer, tidligere redaktør og fagansvarlig for Mammanett.no

Comment

vondt i maven

Hei! Det er vanskelig å si noe bestemt om dine mavesmerter så her på langt hold. Det kan være ligamentsmerter. Livmoren er opphengt i ligamenter som strekker på seg altettersom maven vokser. Det kan være kynnere men de gir seg etter et lite tag og på meg virker det som du har vondt mest hele tiden. Det at du i tillegg er svimmel og har feber gør at jeg synes du absolutt må ringe o få time hos din lege. Det er ikke noe dumt i det hele tatt. Det er bra at du lytter til deg selv og er det noe du engster deg for så skal du søke hjelp. Det er det din lege er til for o det er viktig att du kan føle tillit til ham/henne.

Comment

Working...
          X