Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Babyer og salt

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Babyer og salt

Det er mulig spørsmålet hadde passet bedre hos helsesøster enn hos jordmor, men jeg prøver allikevel.

Jeg har en sønn på ni måneder og nå lurer jeg på hva han kan få smake på av julemat. Julepølse for eksempel, er det for salt for en liten mann? Hvis han får usaltede poteter kan han spise "vår" saus?
    Nennemor vinker 1 : , Elise f. juli -99 Eirik f. mars -02 :hopp3: og Lars f. okt. -04

Jeg tror jeg hadde gitt ham middagsglass hvis det er det dere bruker.
    Så hadde jeg heller latt ham få smake litt, på resten av julematen i tillegg.
    Klem fra lilje, mamma til Magnus og Helene

Comment

Vi er ikke så forsiktige med maten til Odin 15 mnd, bør vi være det?
      hilsen turvid

Min blogg

Comment

Lilje,

ja han pleier å få glass, så det var jo egentlig det jeg lurte på om vi bare skulle gi ham glass som vanlig og så kan han heller få litt riskrem til dessert.

Noe mer pepperkaker får han i hvert fall ikke! Han har fått så mange tenner at han biter av for store biter og i dag satte han en stor bit i halsen! Han ble helt blå rundt munnen før dunkinga i ryggen fikk den løs igjen. Jeg følte meg som verdens verste mamma.
        Nennemor vinker 1 : , Elise f. juli -99 Eirik f. mars -02 :hopp3: og Lars f. okt. -04

Comment

Huff så fælt, men det er desverre noe som skjer med de fleste.
          Det går jo som regel bra, men er ikke så morsomt når det står på akkurat!

Tror jeg ville ha gitt han bare bittesmå biter, hvis han i det hele tatt får det mer.....
          Klem fra lilje, mamma til Magnus og Helene

Comment

Hei! Ja dette er egentlig et spørsmål for helsesøster men små barn skal ikke ha for salt, krydret mat. Vi får i alltfor mye salt i vårt daglige kosthold. Dessuten er det lett at de kan sette maten i vrangstrupen hvis biten er for stor og hard. De kan jo ikke finfordele maten med sine få tenner ennå. Man må derfor sørge for at maten er most på forhånd. Jeg syns det er best han blir større før han prøver på mer voksenmat og derfor nå får sitt glass. Han kan godt prøve på riskrem til dessert. Den er mild i smak og finfordelt. Most potet med mild saus går også bra.

Comment

Working...
            X