Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Hormonspiral og mens

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hormonspiral og mens

Hei!
    Er over et halvt år siden jeg fikk satt inn hormonspiral hos min lege. Etter den tid har mensen kommet litt nå og litt da.. i små mengder. Men nå de siste dagene har det kommet MYE (og da mener jeg mye...) slim, klumper med brunfarget blod. Hva kan dette være? Tok graviditetstest for en mndsiden og den var negativ.. så jeg utelukker spontanabort..

Var ferdig med mensen for ca en uke siden...

Glemte å skrive at det lukter gyselig av det slimet som kommer. En sterk "salmiakk" lukt...

Comment

Da tror jeg at jeg hadde dradd til legen for en sjekk, eller iallefall ringt.
      Syntes det hørtes litt uvanlig ut....
      Klem fra lilje, mamma til Magnus og Helene

Comment

Hei! Synes du bør bestille time hos din gynekolog for sjekk. Virker som du muligens har fått en infeksjon o dette kan legen finne ut av via prøver.
        Blødningsmønster med hormonspiral ær ofte:
        0-3 måneder etter innsetting er det vanlig med mellomblødninger (ofte flere dager med blødninger enn blødningsfrie dager)

de neste 3-6 mnd mer sjelden med mellomblødninger

etter 6 mnd regelmessig og sparsom blødning (ca 20% av kvinnene opplever at blødningene opphører helt) men noen opplever at mellomblødningene ikke gir seg. Da kan de være aktuellt med annen form for prevensjon men dette bør du diskutere med din lege om.

Comment

Takk for svaret. Heldigvis så er lukten borte nå, men det siver og blør enda. Blør til og fra hele tiden. Har vært ekstra ille den siste mnd. Skal til legen den 14 så jeg regner med jeg venter til jeg skal dit da, synes du det er for lenge så lenge jeg ikke ellers er i dårlig form? Liker ikke løpe ned dørene hos legen

Comment

Hei igjen! Synes så absolutt at du bør gå til legen med en gang, hvis det nå er slik at du blør nesten hele tiden. Du bør få sjekket også at du ikke har en infeksjon, vond lukt fra evt vaginose (en tilstand i skjeden som gir vond lukt,forårsaket av bakterier) kan komme å gå. 12 dager er for lenge å vente og du må ikke synes at du er til plage for legen. Slik blødning som du virker ha bør sjekkes med en gang så ring å få din time forandret

Comment

Får gjøre det da..

Blør mindre/veldig lite nå, men kommer stadig litt brunaktig slim, og jeg har smerter som ligner eggløsningsmerter i korsryggen. De kommer til og fra...... Skal ringe legen min i morgen. Men er så leit... føler jeg er gjenganger hos han. Enten med meg selv eller en av barna. Har vært der minst en gang i uka i lang tid nå Føler meg sytete og en hysterisk mor. Men vet jo jeg ikke er det.. Typisk mennesker som ikke liker å bry andre (ehh.. en lege er jo egentlig til for å bli "brydd" men... )

Takk for svarene. Godt å ha deg å rådføre meg med!

Comment

Jeg vet hvordan du har det angående lege. Jeg har ikke vært der så mye, men når jeg er der, så føler jeg at det blir så bagatellmessig det jeg skal der.
                Jeg er vel en som heller venter litt for lenge, enn å gå for ofte.
                Klem fra lilje, mamma til Magnus og Helene

Comment

Working...
                X