Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Tvillinger?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Tvillinger?

Hvordan ligger fosteret i uke 16 hvis det er tvillinger? Kan det ligge et foster bak? Eller vil fostrene ligge ved siden av hverandre hvis det er tvillinger?

tvillinger

Hej, Sonja Mona! I uke 18 ,når man rutinmessig tar ultralyd ,vil du få eksakt beskjed om hur tvillingerne ligger. Men i prinsipp kan barnen ligge bredvid varandre, ovanpå varandre, bakom varandra Det blir betydende om det er eneggs eller toeggstvillinger, hvis de ligger i samme "pose" og hvor mange hinner, 2 eller 4, så barnen gjör redan som små foster som de önsker Ha det fint.
    Besøk Jordmorsenteret vårt:

Comment

Re: tvillinger

Opprinnelig lagt inn av jordmor marie
      så barnen gjör redan som små foster som de önsker
      Håper i alle fall at de blir enige da
      hilsen turvid

Min blogg

Comment

Tror du det er tvillinger?

Hei!
        Har selv to gutter på straks 2 år. Hvorfor tror du det kan være tvillinger? Husker selv at jeg fikk mistanke fordi jeg hadde så EKSTREMT vondt i puppa og at jeg var unormalt (sa jordmor og lege) sliten og trøtt. Klarte nesten ikke holde meg oppe om dagen, og ville helst ha lagt meg nesten før jeg stod opp Magen vokste ikke spesielt mye i starten, men når jeg var på første UL fikk vi beskjed om at det var to der inne.. eller legen sa det slik: Jeg ser hvertfall to, men mindre enn fire Da sa ekstypen min at legen ikke skulle lete etter flere..hehel..

Mine lå ved siden av hverandre på første kontroll, men "danset" senere litt hit og dit. Det meste av tiden lå tvilling II i tverrleie (på langs under puppa liksom) mens tvilling I lå rundt omkring

Lykke til med ruging uansett hvor mange det er, og om du vet eller finner ut at det er tvillinger så er det bare å ta kontakt...
        Annie, mamman til Henning og Jørgen født 140101

http://www.rubberstamps.no (stempelforum)

http://home.c2i.net/annieskogheim/ (privathjemmeside som ikke oppdateres så ofte om dagen)

Comment

Working...
        X