Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Spontan abort

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Spontan abort

Hei
    Jeg er gravid med mitt 2 barn. Er nå i uke 6 , men jeg har begynt å tenke så mye på at jeg ratt kan miste det. Er veldig redd og tenker på det hele tiden.
    Mitt første svangerskap var helt normalt. Ikke drikke jeg og ikke røyker jeg.
    Hvor stor er sjangsen for å abortere før de 12 første ukene har gått? :?

Hei! Sirka 15% av alle bekreftede graviditeter ender i spontan abort og mestparten av disse skjer før uke 12. Nå er det vanligere med spontan abort hos kvinner som venter sitt først barn og du venter ditt andre. Jeg synes du må prøve å ikke tenke på at det kan gå galt og hvis det gør det er det ofte for at fosteret ikke er levedyktig. Det er naturens måte å ordne opp på :?

Comment

Til jordmor.....

Jeg hadde en SA for snart to år siden. Har en gutt som ble født 99. Jeg ble fortalt av testene de gjorde på utskrapningen at det var ett falskt svangerskap, dsv en tom eggsekk. De sa også at dette er en veldig vanlig grunn til SA. Nå tenker jeg å prøve igjen, og det er klart dette ligger i bakhode.....
      Men med min SA ble jeg ikke overrasket. Da blødningene kom var det liksom som om jeg kunne sette rod på mage følelsen min, at dette var ment å skje. FOr jeg viste fra dag en at dette var annerledes. De sa om dette på sykehuset at det er veldig vanlig dette og med sånne følelser men at svært få tørr si det høyt......
      hmmmm...... håper ikke dette skremmer noen dah...... men bare lurer.
      På forhånd takk!
      Monika, mamma til en gutt født 0999 og termin 11.11.04

Comment

Working...
      X