Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Hjertebank.

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hjertebank.

Jeg er nå i gang med mitt 3 svangerskap. Denne gangen er jeg plaget av mye hjertebank.Det startet kraftig den første uken jeg ble gravid,Har tatt av litt men har det hver dag. Kommer når jeg setter/legger meg får å slappe av.Mest når jeg legger meg litt bakover.Og veldig mye hvis jeg er fortvilet over noe.Dette gjør meg veldig engstelig og er plagsomt.Blir kvalm av det. Er nå 9 uker på veg. Har ikke hatt noe lignende i tidligere svangerskap.Er 10 år siden siste svangerskap.Er 32 år.Har ikke vært på kontroll enda og fått spørt der.
    Venter spent på svar :?

Hei! Nå er det slik at hjertet forandrer seg under en graviditet o det skjer veldig raskt etter at man har blitt gravid. Det blir større o hjerte muskelen tykkere. Det slår ca 15 ekstraslag/minutt sammenlignet med tidligere ikke-gravid puls, hjertet sender også ut mer blod ca 10 % for hvert slag og derfor pumpes det ca 1/3 del mer blod runt i kroppen enn ellers. Dette når sitt maksimum rundt 10 ukers graviditet. Vet ikke om det delvis er denne prosessen som du oppfatter som hjertebank? I hvert fall synes jeg nå at du bør ta kontakt med din lege for å finne ut av dette. Det er jo allikevel dags for første kontrollen nå.

Comment

Working...
    X