Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Spontan abort!!!

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Spontan abort!!!

Hvordan skal jeg begynne?? Jeg begynte å blø på tirsdag og aborterte på fredag. Jeg var 6 og en halv uke på vei. Alle sier at dette er helt normalt, at det er mange som mister tidlig i svangerskapet, men jeg lurer jo selvsagt på om det er noe galt med meg? Er det det? Jeg har aldri hatt spontan abort, og føler meg litt utrygg på om jeg tør å prøve på nytt. Tenk om det skjer igjen?
    Og jeg som gledet meg så inderlig til å bli mor igjen!

Så trist da Snartmamma

Faktisk har de fleste jeg kjenner vært gjennom dette, håper du tar sjansen og prøver igjen!
    hilsen turvid

Min blogg

Comment

Så trist!
      Det er nok desverre veldig normalt.
      Håper du prøver igjen, men det er sikkert lurt å vente ett par md iallefall.
      Lykke til!

Klem til deg fra
      Klem fra lilje, mamma til Magnus og Helene

Comment

Hei! Ja dette var leit men er som sagt veldig vanlig:rundt 15% av alle graviditeter mellom 4. og 20. uke ser til å ende i spontan abort. Grunnen til dette er ofte kromosomavvikelser (50%) hos fosteret og defekter i noen del av fosteret, moderkaken eller hinnene (posen som fosteret ligger i). At det skulle være noe feil på deg er lite sannsynlig da jeg av innlegget skjønner at du har barn fra før. Det er først når man har haft 3 eller fler aborter på hverandre at man gjør en utredning for å se om det kan være noe "feil" på kvinnen eller mannen. Visst kan du prøve igjen men du bør ha hatt en normal mens først slik at livmoren og hormonene har normalisert seg. Siden er det en annen sak at man også bør ha kommet seg psykiskt før man begynner på en ny graviditet. Hvis du blødde mye under din abort bør du også få sjekket at du ikke har lavt hemoglobin og/eller jernlager(ferritin) Lykke til o jeg håper på de beste

Comment

Working...
        X