Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Salami

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Salami

Hei

Jeg blir litt gal av alt man ikke kan spise, noen sier ja og noen sier nei for de samme tingene.

Kan man spise salami eller ikke?? Jeg har spist dansk salami, 3 skiver, og vet jo at risikoen for toxoplasmose er liten....men hvis saa skulle vaere at jeg har fatt det, kan det vaere skadelig for barnet med den medisineringen man faar mot dette?? :? Jeg er naa i 18. uke, saa normalt skulle vel fosteret naa vaere mer motstandsdyktig....

Jeg haaper paa snarlig svar (trenger nattesoevnen..hehe..)

LeneB
    Storebror, 03
    Lillebror, 05
    Lillesøster, 07

Med Britteva og Ingrid

Hei du!

Jeg tror ikke du behøver være redd for å være smittet av toxoplasmose. I så fall kan du jo bare få sjekket det hos legen, tror jeg.. Da slipper du å engste deg!!

Comment

salami

Hej! Jeg skjønner att du blir smått "gal" av alle råd i samband med dette temaet. Velg EN person som du stoler på o førhåll deg til det. Det er mange som synes uten o vite og det er også mange "myter" i samband med att være gravid. Les linken som er i samband med spørsmålet litt lenger ned "Hva kan jeg ikke spise". Det har ikke varit noe farlig for deg med de 3 salamipølserne Men for att du ska føle deg trygg anbefaler jeg deg att ta en toxoblodprøve, den skall taes 3 uker etter ev. smitte, så i uke 32 o uke 36. Barnet er aldrig motstandsdyktigt mot toxoplasmose og behandling ved ev. smitte er meget bra.Håper du har det bedre nå
      Besøk Jordmorsenteret vårt:

Comment

Hei

Takk for snarlig svar. Skal til legen igjen om 4 uker, saa da skal de ta en proeve for aa se om jeg er smittet.

Saa inntil da lever jeg i haapet om at alt er ok

LeneB
        Storebror, 03
        Lillebror, 05
        Lillesøster, 07

Med Britteva og Ingrid

Comment

Krysser fingrene for at du ikke er smittet!
          Klem fra lilje, mamma til Magnus og Helene

Comment

Working...
          X