Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Vann i uke 13

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Vann i uke 13

hei!
    I morges da jeg stod opp...hadde jeg en relativt stor vannansamling i skjeden, som randt ut da jeg reiste meg fra sengen. Har aldri opplevd noe lignende annet enn da fostervannet gikk med førstemann. Denne gangen var det selvsagt mye mindre, men nok til at det er uvanlig.
    Har nettopp fullført en kur mot sopp i skjeden, kan der være en sammenheng? Har også hatt en del smerter i underlivet i det siste.

Hilsen
    ..litt bekymret..

Jeg hadde kontaktet jordmor med en gang!
    Det er jo ikke sikkert at det er noe, men det er jo best å få sjekket det opp.
    Klem fra lilje, mamma til Magnus og Helene

Comment

Vann

Henger meg på, Lilje! kontakt lege eller jordmor snarest mulig.

Dette høres litt skummelt ut, og før jordmor i forumet kan evt. si noe om dette er normalt eller ikke, synes jeg ikke du skal drøye å kontakte helsevesenet.

Lykke til videre med svangerskap og fødsel.
      Mamma til 3: Gründer, tidligere redaktør og fagansvarlig for Mammanett.no

Comment

fostervann

Hej! Når man har soppinfeksjon i svangerskapet, vilket er veldig vanlig, har man mye utflod. Mye utflod kan også bero på en annen infeksjon som ikke alls trenger å være noe farlig. Att det skulle være fostervann virker usannsynlig, men som du sikkert skjønner ær det umulig o gi ett 100% sikkert svar her . Du må få det undersøkt. Lykke til videre :o
        Besøk Jordmorsenteret vårt:

Comment

Takk for svar

Jeg ringte lege som foreslått. Han mente det var ingen grunn til undersøkelse siden jeg følte meg fin ellers.

Har ikke jordmor her jeg bor desverre. Har heller ikke blitt undersøkt eller lyttet på ved noen av kontrollene. Kun blodprøver, legen tok mitt ord på at jeg var gravid, sa han.

Er dette vanlig, eller er det bare jeg som føler dette er en litt "stusselig" oppfølging?

Hilsen en ellers førnøyd gravid

Comment

Syntes det hørtes ut som litt dårlig oppfølging ja! Er det lenge siden du var på kontroll sist da, det er vel vanlig å lytte etter hjertelyden fra rundt uke 12, er det ikke? Syntes iallefall å huske det....

På neste kontroll bør du iallefall få høre den, hadde forlangt det jeg hvis ikke du får det...

Lykke til!
            Klem fra lilje, mamma til Magnus og Helene

Comment

vann iuke 13

Hej! Det høres bra ut, virker mere som det er utflod av sopp eller av Canestenpillen, för det var vel Canesten du fikk mot soppen?
              Når det gjelder oppfølging så bruker man ikke lytte på fosterlyd forræn i uke 16-18. Det kan være vanskeligt å høre innen og man vil da ikke uroe mamman ,hvis man ikke hører noe. Men de kontrollerne innen uke 16 går mer på riklig med informasjon om svangerskapet fremover. Hvis du føler att du får før dårlig informasjon, ær du velkommen att ringa til Ingeborg eller meg på Jordmorsenteret. Lykke til videre.
              Besøk Jordmorsenteret vårt:

Comment

Working...
              X