Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

PREVANSJON

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• PREVANSJON

Jeg har nå en sønn på 7 måneder og har ikke begynt med noe slags prevansjon. Lurer på om jeg kan bruke p-piller selv om jeg ammer. Jeg har fått p-piller av legen for en tid tilbake men trodde jeg måtte vente på min første mens før jeg kunne bruke dem og at jeg var sikker når jeg ammet.

prevensjon

Hej, Nanna! Under de förste månederne etter födsel skriver vi ut minipiller eller hormonspiral. Grunden til att man ikke ska spise p-piller da ,er att melkemengden reduseres av p-piller. Du trenger ikke ha fått din första mens för att begynne med p-piller det kan du bruke nå, hvis du ikke heller vil ha en hormonspiral. Les mer om de forskjellige prevensjonsmetodene her på mammanettet, du finner det på förste siden. Fullamming gir like godt skydd som minipiller, men da ska det ikke gå för mange timer mellom ammingen, alltså nattmål også.Håper du finner en prevensjon som passer til deg. :P
    Besøk Jordmorsenteret vårt:

Comment

prev

Hej , igjen! Fullamming som prev. gjelder bare de förste 6 mån, såg ju att barnet ditt er 7 mån. Hej en gang til....
      Besøk Jordmorsenteret vårt:

Comment

Hei Nanna

Etter å ha fått nummer 1, og ville drøye en stund før vi fikk flere barn, brukte jeg minipiller. Mange sier det er så slitsomt å ta minipiller pga at man må være så nøyaktig med å ta dem på samme tidspunkt, men det er faktisk et slingringsmonn på 3 timer.

Så for min del var det helt greit. Når du har et lite barn, blir som regel hverdagen rytmisk og helt greit å huske pillene. Eks: Ta pillen etter siste gang jeg ammet minsten før sovetid.

Dessuten fikk jeg ingen form for bivirkninger, tror man får mer bivirkninger av P-piller.

...og ikke ble jeg gravid mens jeg brukte dem heller Jeg anbefaler derfor minipillen til deg.

Comment

Jeg anbefaler ikke minipillen!
          Jeg fikk den etter jeg fikk Magnus, og klarte absolutt ikke å huske å ta den. Det var helt rart, for jeg hadde jo brukt p-piller i mange år. Men jeg kom alltid på den litt senere enn jeg skulle....
          Vet ikke om jeg kan skylde på ammetåka jeg....

Hva med denne nye novaringen da, har ikke helt satt meg inn i om man kan ta den når en ammer. Ellers har du jo spiral, og den grusomme kondomen da. :?
          Klem fra lilje, mamma til Magnus og Helene

Comment

svar på svar

Jeg kjøpte en graviditetstest da jeg leste dette og var ikke gravid. Så da begynte jeg på p-piller. Det er godt å få det i orden siden jeg har gått å vært litt nervøs, selv om de ikke virker før om 14 dager.

Comment

P-piller er jo helt greit det, så lenge du tåler dem.
              Håper det funker bra for deg, også er de jo lette å slutte med når du vil lage en lillesøster/bror.
              Klem fra lilje, mamma til Magnus og Helene

Comment

Working...
              X