Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

strekkmerker og saann

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• strekkmerker og saann

Hei

For aa unngaa strekkmerker har jeg naa kjoept en veldig fin krem fra Biotherm. Jeg haaper at dette skal hjelpe, men legen sier at noen hudleger har sagt at det eneste som egentlig hjelper er aa massere magen og dra i huden....saa jeg proever begge deler...

Men det jeg lurer paa er om det er noe man kan gjoere preventivt for aa unngaa aa sprekke eller blir klippet nedentil??? Jeg har en venninne her som foedte uten en eneste ripe, men det hoerer ikke til normalen saa vidt jeg vet..??? :?

Som dere skjoenner er jeg litt engstelig for alt ubehaget rundt og like etter foedselen....hehe... :oops:

Er det foressten noen forskjell i aktiviteten hvis man baere en gutt eller en jente?? Jeg er 19 uker gravid, og det sparker veldig masse....magen er ganske spiss ogsaa, saa jeg tror det blir en gutt....

Vel, ha en fin dag!

LeneB
    Storebror, 03
    Lillebror, 05
    Lillesøster, 07

Med Britteva og Ingrid

Først det om aktivitet. Jeg fikk en jente første gangen, og hun var mye mer aktiv både inni og ikke minst når hun kom ut, enn det broren har vært. Så det tror jeg ikke har noen betydning, men jeg har hørt ett eller annet om det der jeg også da..

Så det å bli klippet/rivnet nedentil. Har hørt at en kan gjøre det mer tøyelig med å massere med olje, men vet ikke om det har noe for seg. Første gangen ble jeg klippet, andre gangen rivnet jeg bare litt. Det var mye vondere etterpå, når jeg ble klippet. Hun klipte meg bakover mot endetarmen, og jeg hadde litt plager helt til neste fødsel faktisk. Det var stramt under samleie.
    Med fødsel nr to, rivnet jeg bare litt sideveien, kjente nesten ingenting etterpå.

Strekkmerker har jeg aldri hatt, ikke et eneste ett!
    Jeg har hørt at kremer ikke har noe for seg, men at massasje kan hjelpe litt. Det er jo verdt et forsøk da!
    Klem fra lilje, mamma til Magnus og Helene

Comment

haha noen har gått rett i fella og kjøpt en dyr krem som liksom skal hindre strekmerker Strekmerker kommer av hormoner i kroppen.. Ikke no anna. Greit å bruke en god krem for å holde magen myk og sånt. menmen
      Mamma til Turbo 2003 og Snoopy 2007

Comment

Hei! Synes godt du kan prøve å smøre deg med olje eller krem. Det er i hvert fall ikke skadelig o kan evt hjelpe. I Tyskland der jeg selv var gravid første gang smurte man seg med en olje som het "Frei Øl" eller noe lignende. Jeg fikk ikke noen strekkmerker men ibland får man disse pga hormonforandringer i kroppen o disse kan du jo ikke påvirke.
        Hvis du masserer mellomkjøttet, området mellom skjeden og endetarmsåpningen med hvetekimolje el jordnøttolje og også masserer/tøyer skjedeinngangen med olje så hjelper det mot å revne. Noen synes det er vanskelig å få til med stor mave men da kan din partner sikkert hjelpe deg

Comment

Working...
        X