Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Noen som vet?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Noen som vet?

Heisann!

Jeg sitter her og er egentlig kjempe glad Samboeren min kom hjem forrige dagen og foreslo at vi kunne begynne å prøve å bli gravid i april. (siden han er ferdig å jobbe på båt i jan) Dette er jo helt supert
    Det som da er spørsmål nr 1 er : Jeg har hatt hormonspiral i litt over 3 år. Når bør denne fjernes?

Den andre tingen er: Vi skal på bryllupsreise i sommer.. Til Thailand. Hvordan er det å reise til et slikt sted, gravid? (Om jeg blir det da) Kan jeg evt være med på aktiviteter som snorkling, dykking, elefantsafari i jungelen??

Eller bør vi vente til vi kommer hjem med prøvingen?

Er jo litt trist å reise på en slik tur uten å være med på slike ting...

Hilsen meg

Så vidt jeg vet kan det gå litt tid fra man slutter med hormonspiralen til man blir gravid.

Det trenger ikke å være farlig å reise til sydligere strøk, selv om man er gravid. Men du må jo være litt mer forsiktig med alt.

Jeg har vært fryktelig dårlig under begge graviditetene og vil anbefale deg og vente. Synd om en slik fin ferie skulle bli ødelagt.

Så er det sikkert noen andre som mener noe annet
    hilsen turvid

Min blogg

Comment

Jeg hadde tatt ut spiralen nå jeg, og sett det hele an. Blir du gravid i april-mai, kjempefint! Hvis ikke du er blitt gravid til da, så hadde jeg brukt annen prevensjon til ferien er over. Jeg har selv vært i syden i uke 8-10, og det var grusomt. Var så dårlig, kvalm og svimmel, og ville bare svime av pga varmen.
      Men selfølgelig, ikke alle blir så dårlige!

Tror ikke det er noe problemer med å dykke selv om en er gravid, men jeg vet egentlig ingen ting om det.

Lykke til!
      Klem fra lilje, mamma til Magnus og Helene

Comment

Hei! Når du tar ut spiralen er du fertil dvs du kan bli gravid igen med en gang. Hormonspiralen forhindrer som regel ikke eggløsningen men gør at livmorslimhinnen ikke bygges opp slik at den kan ta emot et befruktet egg derfor har kvinner som brukt hormonspiral over et halvt år få eller ingen blødninger. Vet ikke hvordan det er med deg? Hvis dere nå ønsker å bli gravide i april hade jeg tatt den ut da men det kan jo ta tid før det klaffer allikevel. Hvis du drar gravid till Thailand må du ikke dykke men snorkling går bra. Elefantridning går också bra, man sitter tryggt i store kurver men må holde seg litt fast. Har selv vært på slikt i Thailand med en 80-årig gammel dame! Men det er klart ulykker kan alltid skje! Du må også passe på hva du spiser. Se til at du ikke blir smittet med toxoplasmose, listeria etc. Du kan jo også bli kvalm o trett speciellt i begynnelsen av graviditeten o er du en som liker å utfolde deg med dykking o andre aktiviteter så hade jeg ventet med å bli gravid til etter bryllupsreisen. Trots alt er det forhåpentligvis kun en gang du drar på det! Synes både Lilje og Turvid her kommer med kloke refleksjoner!Lykke til med både graviditet og bryllup!

Comment

Hei,

Jeg hadde IKKE reist til Thailand visst jeg var gravid. Dessuten kan du ikke vite opm du blir dårlig i svangerskapet eller ikke. Rundt 50 % blir det, så sjansen for at du skal bli det også er stor. Tenk å være på brullupsreise og bare spy og spy...ja ja. Får håpe du er en av de heldige som er frisk de første månedene.

Har reist en del rundt i Thailand selv. Maten får man lett diare av. Pass på å ikke drikke brus med isbiter(du skal IKKE drikke vannet der nede), spise is (upasteuriset), reker og fisk hadde jeg holdt meg godt unna. Kjøtt hadde jeg til nød spist, men da sko-såle gjennomstekt.

Ellers er det lett å få sengelopper der nede. Jeg og en veninne bodde på et FINT hotell, men alikevel. Så ikke ut i flere dager. Bitt over hele kroppen. Tror nok dette neppe kan være skadelig for fosteret, men....

Hadde også vært forsiktig med kylling, egg osv.

Så hva du egentlig kan spise i Thailand....tja.. sikkert masse, men du må søren meg holde deg unna masse også!

Har hørt mange leger advare mot å reise til land som Thailand osv. når man er gravid. "Skandinaviske" sydenland er akkurat på grensen til at de sier det er greit å reise dit.

Jeg og samboeren skulle egentlig til syden i januar, men droppet det siden jeg ble gravid. Tar INGEN sjanser på at fosteret skal bli forgiftet på noe vis. Jeg og mitt immunforsvar hadde knapt nok merket det, men fosteret kan få betydelige skader uten at en selv vet det.

Men; tar du MANGE forhåndsregler og skaffer deg nok informasjon før du reiser skal nok dette gå fint.... selv om jeg personlig ALDRI hadde reist på en slik tur gravid.

Synnøve

Comment

Gravid etter hormonspiral

Bare til info, jeg tok ut hormonspiral i mai 2002 og ble gravid i juni, etter 1 mens - så det kan gå fort! Har termin i disse dager....

Comment

Jeg er ganske enig med Gjest! Det er mye ulumskheter i slike land! Så har jeg også hørt at det er ikke sælig bra å reise med fly i begynnelsen og slutten av et svangerskap..... Jeg har ville ventet til etter bryllupsreisen... Kanskje du blir gravid på den reisen.. Hehe.. Men jeg ønsker deg lykketil med alt! :appl:
              :jentebab: Natalie Aug.01 :bg sov: RemyAndre Aug.04
              Fikk positiv test på lillejulaften.

Comment

Working...
              X