Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Moden mormunn?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Moden mormunn?

Hei!

Et litt delikat spørsmål dette her, kanskje, men... En venninne fortalte at hun selv kunne kjenne på livmorhalsen når den ble moden. Og nysgjerrig som jeg er (og veldig fødeklar i uke 37 *s*), så lurer jeg på hva jeg skal kjenne etter da?

Jeg kjente forsiktig etter med en finger og syntes det kjentes annerledes ut "der inne" i alle fall. Jeg er vant til at tappen er stram og hard, og "hullet" videre innover er lukket. Nå kjentes den helt myk ut og hadde jeg hatt lengre fingre, så hadde jeg nok kunnet kjenne videre innover et stykke også. Men jeg mener å ha fått med meg at den skal flate ut helt, og det hadde den ikke...

Fødeklar hilsen fra rosenknopp

moden mormunn

Hej! I og for seg kan du kjenne mormunnen selv, men det er litt vanskeligt att få det til ettersom man må kjenne ganske langt in og magen er i veien. 8) En prinsipp er att man lar underlivet være i fred mest mulig, pga . infeksjonsrisikoen. Vi undersøker ikke modenheten i "onødan" dvs. hvis det ikke er absolut indikasjon. Det kan vi gjøre hvis mamman er til termin eller går over termin, da kan vi dra litt i mormunnen, om mamman vil førstås. Gjennom att dra i mormunnen kan man provosere frem rier. Men dette er ikke noe du ska prøve på selv. Når man er klar til fødsel så er mormunnen avflatet og mormunnen begynner att åpne seg med kraft av rier. Hvis dette er ditt første barn tror jeg ikke du ville fått in en finger i mormunnen, det kan man hvis det er barn nr 2, 3 osv. Da ska du snart føde..... Lykke til
    Besøk Jordmorsenteret vårt:

Comment

Working...
    X