Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Privat jordmor

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Privat jordmor

Jeg er ikke gravid, men spør bare av nyskjerrighet.

Blir det stadig flere som bruker private jordmødre? Hvorfor? Får man et bedre og mer omfattende tilbud privat enn om man går til jordmor i kommunen?

Og...hvor mye koster det? Kanskje frekt å spørre?

Også lurer jeg på om det er forskjell på hvor mange kontroller man må gå til når man er gravid for andre gang, mot for da man er gravid for første gang.

privat jordmor

Hej, Bambi! Jordmorsenteret i Oslo er en privat helseklinikk for kvinner så mitt svar blir vinklat før hur vi jobber der. Efter mange år i kommunal stilling blev ideen med private tjenester helt riktig før meg. Att nu ha muligheten å bruke mye tid på varje klient er meget tilfredsstellende . Ventetiden er ikke lang og vi blir godt kjent med hver enkelte, det opplever alle som positivt. Vi har ju allt med kvinnespørsmål å gjøre så længe kvinnen er frisk, kvinnerne synes de får en trygg, seriøs behandling, feks. i gynstolen som vel ingen er spesiellt komfortabel i. Alle priser hos oss finnes på vår hjemmeside( du kan klikke deg in på den her på høyre side), det er absolutt ikke frekkt o spørre om det, det er bare bra å være prisbevisst. Men en konsultasjon i svangerskapet koster hos oss 250 kr . da får du opp til 1 time (60 min.), allt etter behov. Vår type klinikk er helt ny i landet og vi er spesialutdannede i allt som har med graviditet,fødsel, amming, 6 ukerskontroll etter fødsel, prevensjon, vi setter in spiral, tar kreftprøve fra livmorhalsen og også veiledning i samband med overgangsalderen mm. Er det noen som er syk henviser vi videre til gynekolog eller sykhus. Vi har en kvinnlig lege som kommer 1 gang i måneden og hjælper oss med resepter mm. Tilbudet med private jordmødre vil øke så fort vi får igjenom en refusjon fra trygdekonteret, dvs att svangerskapet ikke ska koste noe hos private heller . Dette er noe som stortinget har godkjent så det ska nå bare bli vidEre godkjent, dette jobber jordmorføeningen med. Men de som går hos oss ønsker ett slikt tilbud som vi har og prioriterer dette rent økonomiskt. Mange ønsker å bruke privat jordmor men tilbudet er ju ganske begrenset i landet før øvrigt, dessverre. I svangerskap nr. 2 er det ikke sikkert du trenger mindre oppfølging, det går ikke automatikk i det, vi vurderer hver enkelte tilfell. Husk også att kontrollerne er FRIVILLIGE (kommunalt eller privat) du går hvor du vil og så mye / lite du vil! Ha det fint!
    Besøk Jordmorsenteret vårt:

Comment

Working...
    X