Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Sugebehov

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Sugebehov

Lurer på en ting ang. sugebehov. Fikk høre på sykehuset at ungen kunne ha et sugebehov som ikke ble tilfredsstilt gjennom mating, og at det derfor var fint med smokk.
    Vår datter har ikke villet ha smokk, og det har ikke virket som om hun har trengt det heller. Hvert måltid (flaske m/NUK-tut (slow flow)) har tatt ca. 25 min, men nå "har hun ikke tid" til å spise; hun er opptatt med alt annet, og blir veldig utålmodig og småsurvete fordi det går så tregt. Hun er snart 5 mnd, men vi har nå gått over til NUK-tut (fast flow) for babyer fra 6-12 mnd. Den har større hull, og matinga er som regel over på 5 min (240 ml.). Det er ingen som er lei seg for det :P . men det virker nesten som om hun ikke får sugd lenge nok, fordi hun blir helt gal etter å suge på ting. Er det et sugebehov som ikke blir tilfredsstilt, eller er det bare en overgang?
    Bør vi gå tilbake til den gamle typen, eller er det greit med den nye? (Vet at f.eks. Avent-tuter har omtrent samme effekt som den vi bruker nå (fast flow), og den brukes jo også til nyfødte...)

Er litt i tvil....
    hrh

sugebehov

Uuuups!!! Hej, dette er virkeligen utenom mine kunskaper, her må helsesøster steppe in. Det er de som er experterna på dette ( 6 uker etter fødsel tar helsesøster over når det gjelder barnen). Hvis du ikke har en helsesøster som kan hjelpe deg ,så kan jeg konsultere en erfaren helsesøster som føreleser på våre fødselsforberedende kurs.
    Besøk Jordmorsenteret vårt:

Comment

Jeg har forsåvidt en helsesøster i Norge, men jeg har valgt å ta fødselspermisjonen min i USA, fordi mannen min drømte om muligheten for å jobbe her. Han driver med filmmusikk, og derfor har vi bosatt oss midt i smørøyet; LA, fram til sommeren. På grunn av tidsforskjellen er det litt kronglete å få tak i helsesøster i Norge, så derfor tenkte jeg å prøve deg først. Men jeg vil ikke at det skal være noe bry for deg, så jeg skal allikevel prøve å kontakte helsesøsteren vår.
      hrh

Comment

Ok. Men som sagt jag hjelper deg gjerne videre. Det er annorledes å ha barn når man er i utlandet så det er fint å få råd hjemmifra!! Ha det fint i LA!
        Besøk Jordmorsenteret vårt:

Comment

Er du sikker på at ungen suger på alle ting da? Alle unger vil nå putte ting i munnen for å utforske sine omgivelser. Ville aldri ha gått tilbake til den forrige tutten med små hull. Selv om han ikke vil ha smokken, så finnes det jo myke leker som barna kan putte i munnen (suge på) uten at det er farlig.
          Hilsen Elapela
          Mamma til Gabriel 5 år og Maya 3 år.

Comment

Opprinnelig lagt inn av jordmor marie
            Ok. Men som sagt jag hjelper deg gjerne videre. Det er annorledes å ha barn når man er i utlandet så det er fint å få råd hjemmifra!! Ha det fint i LA!
            Takk for det! :P

Tar heller kontakt igjen, hvis jeg ikke kommer noen vei....

Uansett, - takk for hjelpsomheten!
            hrh

Comment

Working...
            X