Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Sykemelding ?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Sykemelding ?

Hei,

Jeg jobber som servitør på et hotell. Er 4 1/2 mnd. på vei med termin i juni. NÅ har jeg ingen problemer med å jobbe... er jo ikke syk av noe slag.

Det som jeg engster meg for ( selv om jeg ikke bør ta slike engstelser på forhånd ..) er at det rett og slett begynner å bli for tøft fremover. Tenker da spesielt på at når april kommer, er det FULL RULLE hele dagen. Sesongen har begynt. Orker bare ikke tanken på at jeg som høygravid skal gå å tråkke i røyk og atter røyk, masse gjester, turister osv. osv.

Sesongen er MER enn nok slitsom når jeg IKKE er gravid... og har da selvsagt begynt å tenke på hva som kommer til å skje med meg.

Hvordan forholder leger og jordmødre seg til dette med sykemelding? Har jo ingen mulighet til å bli omplassert på huset..er jo travelt overalt(stuepike-oppvask osv. osv.)

Er det en "god nok" grunn at en rett og slett ikke orker?

Synnøve

SYKEMELDING

Hejsan! Alla som har gått og går hos meg i svangerskapet og er i restaurant-branschen har etter hvert blivit sykemelde. Det er mange som får bekkenløsningssmerter og også stigende blodtrykk, så man har ikke behøvt å " lete" etter en diagnose. Att man går på svangerskapskontroller er forebyggende helsearbeid dvs. att man tar til tiltak så att pasienten (klienten) ikke BLIR allvorligt dårlig. Derfor vil jeg med største sannolikhet tro att du får redusert stilling når du snakker med din jordmor / lege.
    Besøk Jordmorsenteret vårt:

Comment

Det er jo den den nye røykeloven er så streng på, at de ansatte skal ha krav på et røykfritt miljø. Og siden du i tillegg er gravid, så må jeg jo tro at det er god nok grunn for deg til å bli sykemeldt etterhvert.
      Hilsen Elapela
      Mamma til Gabriel 5 år og Maya 3 år.

Comment

Working...
      X