Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Pute om natten

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Pute om natten

Hei

Jeg lurer paa naar det er vanlig aa begynne og ligge med pute mellom beina om natten? Jeg er naa bare 21 uker gravid, men har litt vondt i ryggen og litt i bekkenet. Er det noe jeg kan gjoere for aa forhindre slike plager?? Har tenkt aa begynne og svoemme, da man faar mindre belastning i vann og man blir jo bare tyngre og tyngre...

Maa ogsaa nevne at disse energihormonene gjoer at jeg ikke klarer aa slappe av, har faatt stoev paa hjernen og holder paa til jeg blir helt utslitt...

Er det noen spesiell periode disse "graatehormonene" kommer. Jeg har i det siste vaert litt ustabil slik og graatt for bagateller...ganske frustrerende...

Vel, vel...

Ha en fin dag!

Haaper paa snarlig svar

LeneB
    Storebror, 03
    Lillebror, 05
    Lillesøster, 07

Med Britteva og Ingrid

Ang. pute mellom bena, så er det vel bare å prøve seg fram. Hvis du syntes det hjelper, så er det jo bare å bruke det.
    Lykke til!
    Klem fra lilje, mamma til Magnus og Helene

Comment

Hei! Du kan begynne å ha en pute eller rettere sagt en lang pute eller en tynn sammenfoldet dyne mellom benen med en gang. Det er viktig å ikke kun ha pute mellom knærne men også mellom ankler slik at det ikke blir noen knekk i bena. Det er også lurt å bruke "silke"laken og "silke" pyjamas/nattkjole slik at du minker friksjonen når du snur deg i sengen. Du burte fått rekvisisjon til fysioterapeut som "kan" bekkenløsning slik at hun/han kan lære deg noen bevegelser som hjelper og også lære deg hvordan du generellt skal bevege deg.
      Svømming er ikke bra for bekkenløsning men det finnes meget god bassængtrening spesiellt for kvinner med bekkenløsning.(BL)
      Det er ikke bra at du flyr rundt og rydder hele tiden. Gulvvask o støvsuging er noe man fraråder ved BL. Hvis man rydder, beveger seg for mye sier kroppen ifra og da må du lytte til varselsignalene.
      Dette at du er eksra følsom skyldes hormoner men kan også bero på at du sier at du blir helt utslitt. Du må snakke med din partner om det slik at han forstår hvorfor og at dette fenomen er vanlig under graviditet. Prøv å finn andre former for aktivitet slik at du ikke blir utslitt rent fysiskt.
      Du må finne en form for mosjon, bassengtrening feks, sove regelmessig og spise sunt. Håper du vil føle deg bedre

Comment

Working...
      X