Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Hcg

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Hcg

:? Hei!
    Jeg har PCOS,og har derfor svært skjeldne (om noen) eggløsninger. Nå har jeg ikke hatt mens siden oktober,og jeg føler meg gravid. (ønsker det oxo) Har alle de samme symptomene som jeg hadde da jeg var gravid med min første. Men,jeg har tatt 4 "SnartGravid" tester og alle er negative. Er det slik at Hcg ikke vises på hjemmetester langt ut i svangerskapet,eller vil nivået på Hcg være såpass høyt at det slår ut helt frem til fødsel?

Håper så veldig,så det kan jo være det er noe jeg fabler om. Men,symptomene er ekte nok!!

Hei! Hormonet HCG kan måles i morens blod allerede 6-7 dager etter at egget har"gravd seg ned" i livmorslimhinnen. Etter ytterligere 1-2 uker kan man måle det i urinen. Dette fenomen bruker man i graviditetstester. Mengden av HCG øker raskt under de først ukene av graviditeten og når en topp ca 60 dager etter siste mens o minker siden men produseres under hele graviditeten. Negativ grav.test på urin utelukker ikke graviditet og då må man ta en blodprøve for mer spesifikt måle HCG pluss evt også en ultralydundersøkelse. Man kan allerede se fosteret ved uke 5-6 ved hjelp av ultralyd.
    Du må altså ta en HCG-blodprøve og/el et ultralyd hos din gynekolg for å finne ut om dine graviditetssymptom er riktige eller falsk :?

Comment

Working...
    X