Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

mens etter fødsel

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• mens etter fødsel

hei.

Nå er barnet mitt 16 mnd. jeg fullammet til det var 6 mnd. ca.
    For 3 mnd. siden hadde jeg en svak blødning som vart 5-6 dg.
    Etter det har jeg ikke merket noe.
    Når er det vanlig å få tilbake menstruasjonen? hva bør jeg gjøre?????

Hei! Det kan ta tid før du får tilbake mensen speciellt hvis du fortsatt ammer om enn ikke fullammer. Du skriver ikke noe om dette. Når man ammer mer sjelden så kan man ha en menstruasjon av og til og det var sannsynlig det du hadde for 3mnd siden. Du må bruke sikker prevensjon slik at du ikke blir gravid igen. Du vet jo ikke når du har neste eggløsning( antar att du ikke er gravid ellers kan det være grunn til at du ikke fått tilbake mensen)Hvis det nå er slik at du har sluttet å amme for lenge siden o fremdeles ikke har fått igen mensen skulle jeg kontaktet din lege.

Comment

Hei igjen! Det var jeg som skrev ovennevnte svar. (som ble trykket under "gjest")

Comment

Hei!

Og takk for svar!!!!

Jeg er ikke gravid nei, og sluttet helt å amme da barnet var 7 mnd. Hadde nesten ikke melk igjen da...dessverre! Har det noe å gjøre med kraftig overvekt å gjøre (bmi 31)???? Hva kan årsaken være til at jeg ikke har fått den igjen skal tro????

Comment

Hei! Dette kan jeg dessverre ikke hjelpe deg med. Nå er det nesten et år siden du sluttet å amme og du har ikke fått tilbake mensen ennå. Normalt sett skulle du ha fått den tillbaka. Vet ikke noe om din tidligere "menshistorie" regelmessig?andre problemer? Har du hormonspiral eller tar hormonsprøyter så blir ofte mensen borte efter et tag. Du bør ta kontakt med en gynekolog for nærmere vurdering og utredning.

Comment

Working...
          X