Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

For tidlig fødsel???

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• For tidlig fødsel???

Hei jordmor!
    jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det jeg lurer på, men skal gjøre et forsøk.
    Jordmoren min og gynekologen er redd for at jeg føder for tidlig. Det har alltid vært snakk om at jeg føder før tiden fordi jeg gjorde det forrige gang også (?), men nå er det snakk om at om jeg ikke er forsiktig så kan det skje altfor tidlig. Dette baserer de på kynnere jeg har, som er ganske vonde om jeg ikke tar det med ro. Jeg har dessuten masse av knuter hele veien på magen (muskelknuter antar jeg).
    Jeg er forresten i uke 31 nå.
    Så langt er livmorhalsen lukket og jeg tror den er på ca fem cm???? Men jeg føler meg ikke bra og er ganske dårlig. Kroppen verker og fungerer ikke, akkurat som sist jeg fødte. Derfor er jeg ganske bekymret. Følte ikke at jeg fikk noen særlige svar på kontrollen i går.
    Hodet var ikke festet, men han har lagt seg i hodeleie og det trykker nedover. Magen er dessuten blitt veldig tung og jeg merker å ryggen at han ligger langt nede.
    Det er ikke snakk om svangerskapsforgiftning, jeg har ikke ødem og blodtrykket ligger lavt. Men det er alltid spor av leu og proteiner i urinen. Denne gangen var det +1 på prot og +3 på leu.
    kan du gi meg noen tanker?
    På forhånd tusen takk for svar!

Hei! Jeg vet ikke nok om ditt forrige svangerskap og ditt nåværende for å kunne svare dig godt nok så jeg synes du skal be om en ny time hos din lege/jordmor slik at du kan få et svar som du er tilfreds med.
    Din livmorhals er lang nok nå men kraftige kynnere kan forkorte den og det var kanskje det som var grunnen til at du fødte for tidlig sist?
    Du har tydligvis myomer, muskelknuter i livmoren din !? Antal, plassering og størrelse vet jeg ikke noe om men hvis de har vokst under graviditeten kan nedtrykksfølelsen øke.
    Babyn har ikke festet seg ennå men det er normalt da du kun er i uke 31 o svanger for andre gang, da kan babyn først feste seg under fødselen.
    Det at du har utslag på urinen din har vel din lege vurdert?
    Leuko kan tyde på en urinveisinfeksjon, man pleier å dyrke urinen for å finne ut om det er aktuellt.
    Proteiner i urinen bør følges opp. Friske nyrer skal ikke slippe igjennom proteiner o man kan ta blodprøver for å skjekke opp nyrefunksjonen.
    Ibland kan man ha begynnelse på svangerskapsforgiftning uten forhøyet blodtrykk ( jeg synes det er rart at du føler deg uvel?) Dette kan også sjekkes via blodprøver. Har legen din vurdert dette at du ikke føler deg frisk? Som sagt mange spørsmål og dette kan jeg ikke vurdere over nettet. Din lege kan det mye bedre eller han/hun kan henvise deg for nærmere utredning ved svangerskapspoliklinikken der hvor du skal føde.

Comment

Hei! Det var jeg som skrev ovennevnte innlegg under "gjest" Blev logget av, hvorfor vet jeg ikke!!

Comment

Working...
      X