Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Blir ikke gravid..

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Blir ikke gravid..

Hei.
    Har en liten jente på 7.mnd. Jeg har ikke brukt preventsjon siden hun ble født, i og med at vi prøver å bli gravide igjen. Men jeg blir jo ikke gravid..
    Jeg ammer fortsatt, men nå som det er gått 7.mnd, lurer jeg på om det kan være noe galt med meg, siden det ikke skjer noe..

Lykkelig mamma til Julie 02, Jonas 04 og Henriette 06, Ole Jacob 09.:grukle:sigpic

Neeeeiii, det er IKKE noe galt med deg!! Husk, du har ei jente som er 7 mnd, og for noen så trenger kroppen lengre tid på å bli gravid. Og så må du huske på at amming også er en form for prevensjon for noen. Jeg ble gravid igjen først da gutten min var 11 mnd, og jeg hadde heller ikke fått mensen igjen. Du må ikke stresse med sånt, det skjer når det skjer. Ellers må du slutte å amme for at kroppen din skal gå over til din vanlige modus igjen, og det anbefaler ikke jeg iallefall. Amm og kos deg og gled deg over jenta!
    Hilsen Elapela
    Mamma til Gabriel 5 år og Maya 3 år.

Comment

Hei! Jeg synes "Elapela" gav deg et meget godt og dekkende svar så jeg har ikke noe å tilegge Flott at du fortsatt ammer og det har en preventiv virkning. Nå anbefaller man jo å amme opp til 1 år og fullamme til 6 mnd. Det kan være bra for kroppen din å litt mellomrom mellom barnen og spenner man seg psykiskt så kan det også hindre at man blir gravid

Comment

Working...
      X