Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Om sex etter blødninger

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Om sex etter blødninger

Hei!'
    Jeg er 15 uker på vei, og har slitt med blødninger fra uke 10. Har vært på flere ultralyder, og alt er bra med baby!!!! Har ikke fått noe svar på hvor blødningene kommer fra, men har blitt foreslått slimhinner, blødning som har oppstått mellom livmor og morkake m.m. Vel, jeg håper det går bra. Skal ikke ha samleie før 14 dager etter avsluttet blødning, og det har jeg ikke opplevd enda.... Blør litt, innimellom, mest rester. Så til spørsmålene: Skal jeg noengang tørre å ha sex igjen i dette svangerskapet? Er jo redd for å sette igang noe. Og: Er det farlig med orgasme? Jeg har blødd en gang etter orgasme, og har hatt orgasme en gang uten å blø, i løpet av disse ukene. Vel, jeg er litt redd, og det går selvfølgelig utover samlivet. Har en forståelsesfull mann, men håper både for min egen og hans del at vi kan kose oss sammen på noen måter i de resterende 25 uker.
    Takk for svar.
    Klem, Elisabeth.

Hei! Har du fått rådet av din lege å ikke ha samleie så lenge du har blødninger så skall du følge det. Man anbefaller dem som får rier før tiden og de med for tidlig vannavgang å unngå samleie/orgasme da det kan forsterke rierne og rieutviklingen og øke infeksjonsfaren. Men slik er det vel ikke i ditt tilfelle så orgasme kan du ha uten at det er skadelig. Det finnes mange måter å kose seg på uten å ha et ordentlig samleie der begge kan oppleve orgasme så bruk fantasien, smekninger, fingrer, hender, munnen, tungen etc. Med tiden gir seg sikkert dine blødninger o da kan dere være sammen på vanlig måte igen

Comment

Working...
    X