Kunngjøring

Collapse
No announcement yet.

Magen

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Magen

Lurer litt på om det er vanlig at magen forandrer seg seg fra tid til annen iløpet av dagen.Tenker på symfysemålene.Kjenner godt hvor livmoren/barnet er,men det forandrer seg så veldig.Noen ganger ligger det høyt oppe .andre ganger langt dede og blir veldig breit ut til sidene.Er 15 uker.
    Da jeg var på min første kontroll i uke 10 sa legen at hun trodde jeg var 1 til 2 uker lengre.men på 14 ukers kontrollen var målet 11 cm,kjente det selv at det var langt nede, men etter noen timer var det lengre oppe igjenn.Og etter at jeg er blitt var på det synes jeg den forandrer seg noe veldig.
    Er dette normallt : ) ???

:oops: :P :twisted: :o

Hei! Dette er helt normalt att maven forandrer form utover dagen altettersom babyn beveger seg. Den snurrer rundt o derfor forandrer også maveformen seg men stort sett så er toppen på livmoren konstant og det er den man kænner efter når man gør mavemålet(symfyse-fundusmål) Det er ikke helt lett for legen å si eksakt hvor langt du har kommit da h/h undersøkte deg i uke 10. Nå veier babyn din ca 80gr o er ca 12-13cm lang

Comment

Working...
    X